Sun introduceert het eerste open-managementplatform voor storage-systeemontwikkelaars

Sun Microsystems introduceert een nieuw, universeel raamwerk voor de ontwikkeling van open storage-applicaties. Onder codenaam Project StoreX bindt Sun, samen met een aantal strategische partners, de strijd aan met bedrijfseigen en niet-uitwisselbare storage- oplossingen.

Hierdoor zullen ontwikkeling en toepassing van storage management sterk veranderen. De ondernemingen waarmee Sun in Project StoreX samenwerkt, zijn Oracle, VERITAS Software, Seagate Technology, Quantum en StoreTek.

Project StoreX vertaalt het 'Write Once, Run Anywhere'-principe van de Java-technologie nu naar de snelgroeiende markt van storage data services en storage management. StoreX is speciaal ontwikkeld om de uitwisselbaarheid van data- en managementservices te verhogen, de integratie te verbeteren en het beheer te vereenvoudigen. Ontwikkelaars kunnen nu storage-applicaties ontwikkelen voor een platformonafhankelijke, gedistribueerde runtime omgeving. In eerste instantie zijn deze applicaties geschikt voor het Solaris- besturingssysteem, Microsoft Windows en andere besturingssystemen met een Java Virtual Machine.

Voor meer informatie over Project StoreX en de eerste versies kan contact worden opgenomen met tom.awe@sun.com.

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Sun introduceert open-managementplatform '