Sun Microsystems levert nieuwe, hoogwaardige Enterprise Tape Library voor probleemloze opslag van bedrijfskritische data

L11000

Sun Microsystems, Inc. heeft een nieuwe Tape Library geïntroduceerd. Dit topmodel, de StorEdge L11000 Tape Library, is ontworpen om te voldoen aan de vraag bij bedrijven naar efficiënte opslag en recovery bij gebruik van data-intensieve applicaties.

De nieuwe Tape Library is onderdeel van de Intelligent Storage NetworkTM-architectuur en biedt meer dan 11 TB aan capaciteit op basis van het Digital Linear Tape (DTL TM) 7000-formaat. Hiermee is het een ideale back-upoplossing voor de opslag van onder meer grote databases, data warehouses en gegevens van enterprise-servers en datacenters.

Voor bedrijven is het vandaag de dag absolute noodzaak om na een 'onderbreking' in zo kort mogelijke tijd de zaken te hervatten. Daarnaast hebben organisaties die groei doormaken, een back-upsysteem nodig dat omvattend en effectief is. Bovendien moet het makkelijk te implementeren, te onderhouden en uit te breiden zijn. "Informatie is en blijft een cruciale factor voor bedrijven in alle soorten industrieën", aldus Jeffrey Allen, Vice-President Marketing Network Storage bij Sun Microsystems. "Door het toevoegen van de StorEdge L11000 High Capacity Tape Library aan onze netwerkopslagproductlijn kan Sun nu voorzien in een complete familie van oplossingen en services die toegespitst zijn op specifieke applicaties en omgevingen."

Exodus Communications , Inc. is een toonaangevende leverancier van Internet-systemen en netwerkmanagementoplossingen voor bedrijven met bedrijfskritische Internet-toepassingen. Exodus maakt gebruik van Sun's Network Storage-producten om haar klanten te helpen met optimale beschikbaarheid van data en met het verkrijgen van uitmuntende Service Level Agreements (SLA's) in een heterogene platformomgeving.

"Onze klanten eisen de beste netwerkopslagoplossingen voor de bescherming van hun bedrijfskritische informatie", zegt Susan Farber, Vice-President Marketing en Strategie bij Exodus. "De productlijn van Sun's netwerkopslagsystemen, waaronder de nieuwe high-end StorEdge L11000 Tape Library, maakt het mogelijk om de informatieopslag stapsgewijs op te bouwen en te voldoen aan de opslageisen van verschillende soorten gebruikers."

De Sun StorEdge L11000 Tape Library kent hot-pluggable en redundante componenten zoals drives, fans en power-supplies. Deze zijn vooral geschikt voor bedrijven die hoge beschikbaarheid eisen. De L11000 kan tot maximaal 326 tape cartridges en 16 tape drives ondersteunen en biedt zo een native transfer rate tot 80 MB per seconde. Zo kan in minder dan acht uur meer dan twee terabytes aan data opgeslagen worden.

De Sun StorEdge DLT library-producten variëren van de L11000-serie (voor de midrange storage market) tot de L1800-serie (geoptimaliseerd voor client/server- omgevingen) en de L3500-serie. Alle huidige en toekomstige Sun StorEdge-producten zijn erop gericht standaarden te bieden voor platformonafhankelijk en gedistribueerd beheer van opslag.

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Sun levert nieuwe Enterprise Tape Library '