SUN Microsystems kiest BMC Software voor Application Service Assurance (ASA)

Nieuwegein, 10 februari 1999 ? BMC Software en SUN Microsystems maken bekend dat zij een strategische alliantie zijn aangegaan. Centraal in deze alliantie staan ASA-oplossingen (Application Service Assurance) die de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties verbeteren. De overeenkomst betreft zowel technologie-integratie als gezamenlijke sales en marketing. Bovendien heeft SUN softwarelicenties genomen op een groot aantal producten van BMC Software die in de IT-omgeving van SUN zullen worden ingezet.

Overeengekomen is dat:

· SUN de ASA-oplossingen van BMC Software zal inzetten in haar eigen IT-infrastructuur;

· SUN Professional Services de ASA-producten zal opnemen in diverse services die aan het bedrijfsleven worden aangeboden. Daarnaast hebben beide partijen een reseller-overeenkomst gesloten voor de wereldwijde verkoop en ondersteuning van BMC Software-producten door SUN;

· SUN lid wordt van het PATROL Developer Network, een door BMC Software opgerichte organisatie die belang stelt in de ontwikkeling van applicatiebeheeroplossingen die aansluiten op de PATROL Management Suite van BMC Software en toezien op de juiste werking van zakelijke applicaties. In dit verband maakte SUN Professional Services onlangs tijdens een bijeenkomst van BMC Software-partners de beschikbaarheid bekend van twee nieuwe PATROL Knowledge Modules (KM?s) ? SUN Cluster KM for PATROL en SUN Ultra Enterprise KM for PATROL.

· De twee bedrijven zullen werken aan integratie van de PATROL Management Suite en de systeembeheersoftware SUN Enterprise SyMON, zodat de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van applicaties erop vooruitgaan.

Met de volgende producten van BMC Software wil SUN de voordelen van Application Service Assurance binnen het bereik van haar eigen gebruikers brengen:

· PATROL Management Suite: bewaakt en beheert (op proactieve basis) de onderliggende technologiecomponenten van SUN?s bedrijfskritische applicaties en waarborgt zo de beschikbaarheid van deze applicaties;

· BEST/1 Suite: ziet toe op de performance/reactietijd van applicaties; een centraal hulpmiddel waarmee performancegegevens kunnen worden geanalyseerd en knelpunten onderkend;

· SQL-BackTrack: waarborgt het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties, door te voorzien in geheel geautomatiseerde backupfunctionaliteit. Daarbij kunnen de gegevens op magneetband, schijf of andere media worden opgeslagen.

BMC Software

BMC Software Inc. ontwikkelt en levert wereldwijd software-oplossingen voor applicatie- en gegevensbeheer voor mainframe- en open-systeemomgevingen.

BMC Software is momenteel de op zes na grootste onafhankelijke softwareleverancier, met een jaaromzet van ruim $ 730 miljoen. BMC Software is gevestigd in Houston, Texas en is actief in meer dan 50 landen. De Nederlandse verkooporganisatie is gevestigd in Nieuwegein. Additionele informatie over BMC Software kunt u ook vinden op de BMC Software home page op: https://www.bmc.com

Meer informatie via:

BMC Software B.V. Schoep & Van der Toorn