Sun, Pilot en Cisco ontwikkelen WAN-to-VPN service

Pilot Network Services, Cisco Systems en Sun Microsystems werken samen bij de ontwikkeling van een oplossing voor de realisatie van veilige Virtual Private Networks of extranet-verbindingen via Wide Area Networks. Daarmee spelen de partijen in op de voorzichtigheid die bedrijven betrachten, wanneer ze hun eigen netwerk via het Internet openstellen. Door deze samenwerking kunnen allesomvattende beveiligingsoplossingen ontwikkeld worden voor de bedrijfskritische toepassingen.

Het eerste resultaat van deze samenwerking is Pilot Corporate Partner Networking (Pilot CPN). Dit product is een veilige VPN/extranet-service waarmee een veilige verbinding gemaakt kan worden tussen een WAN-bedrijfsnetwerk en bijvoorbeeld mobiele werknemers. Pilot CPN bevat ingebouwde beveiliging in de vorm van de geavanceerde Security Utility-service. Bedrijven die gebruikmaken van deze dienst kunnen zeven dagen per week en 24 uur per dag verbinding maken met één van de zeven ATM-linked Network Security Centers. Deze Centers bevinden zich over de gehele wereld en bieden een dynamische beveiligingsarchitectuur, monitoring en ondersteuning bij onderhoud.

[Service, Support & Training]

copyright © 1999 sun microsystems nederland bv, amersfoort. alle rechten voorbehouden.

Deel: ' Sun, Pilot en Cisco ontwikkelen WAN-to-VPN service '