Supportsite van het Microsoft Developers Network en de Microsoft Direct Access Support site behoren tot de tien beste supportsites van 1999

Schiphol-Rijk/Brussel,2 september 1999 - De ondersteunende websites van MSDN, het Microsoft Developers Network, en MSDA (Microsoft Direct Access) zijn door een panel van de Association of Support Professionals (ASP) gekozen in de top-10 van beste supportsites van 1999. De Websites werden beoordeeld op een veelheid van eigenschappen, waaronder snelheid en gebruiksgemak, vormgeving, de geschikte informatie voor het klantensegment en de snelheid waarmee op vragen van gebruikers werd gereageerd.

Beide sites maken gebruik van Microsoft Product Support Services (PSS), het on-line technische ondersteuningsprogramma van Microsoft. Onlangs zijn Microsofts supportsites door PSS opnieuw ontworpen en reflecteren nu klantsegmenten in plaats van de traditionele productlijnen. De gereconstrueerde sites zijn gericht op thuisgebruikers, IT-professionals, Original Equipment Manufacturers (OEM's), resellers en consultants, ontwikkelaars, Microsoft Certified Solution Providers (MCSP's), value-added resellers (VAR's) en zakelijke klanten. Microsoft heeft ook een aanvang gemaakt om met de Extensible Markup Language (XML) de on-line artikelen op haar ondersteuningssites opnieuw te coderen, waardoor de artikelen effectiever doorzocht kunnen worden. Daarnaast zal Microsoft een gedeelte van de sites lokaliseren. Meer informatie over de top-10 van de beste supportsites van de ASP's is te vinden op adres https://www.asponline.com/.

MSDN: hulpmiddelen voor ontwikkelaars
De MSDN Online Website is slechts een van de vele essentiële hulpmiddelen, die het Microsoft Developer Network biedt. MSDN heeft wereldwijd een bereik van meer dan twee miljoen ontwikkelaars en biedt een grote hoeveelheid informatie en hulpmiddelen, waaronder tools, technologieën, educatieve informatie, training, conferenties, programma's voor leden en ondersteuning. De MSDN Online site biedt een startpunt voor alle ontwikkelaars dat aan de eigen wensen is aan te passen. Daardoor wordt de toegang tot de site overzichtelijker, omdat de informatie gefilterd kan worden op basis van gespecificeerde behoeften. Ontwikkelaars kunnen via deze site ook in contact komen met industrie-experts en collega's over de hele wereld. Dit geschiedt via de nieuwe Online Special-Interest Groups (OSIG's) en de Members Helping Members peer-to-peer ondersteuningssites. Meer informatie over MSDN is beschikbaar op adres https://msdn.microsoft com/.

MSDA: bronnen en gereedschappen voor VAR's
Microsoft Direct Access bevat een schat aan informatie en hulpmiddelen, waarmee meer dan 300.000 technologieaanbieders in Noord-Amerika en 750.000 wereldwijd in staat worden gesteld hun bedrijf effectiever rond Microsoft-producten en -gereedschappen te bouwen. De MSDA Website biedt deze aanbieders toegang tot de productinformatie, verkoop- en marketinginformatie en technische ondersteuning en training, die zij nodig hebben om effectief aan de technologiebehoeften van kleine en middelgrote bedrijven tegemoet te komen. Belangrijke onderdelen van MSDA zijn: registratie voor gratis bedrijfskritische telefonische ondersteuning, gratis online nieuwsgroepen voor technische ondersteuning, peer-to-peer nieuwsgroepen, diepgaande productinformatie en tips over hoe Microsoft-producten te verkopen en informatie over het Jaar 2000 Resource Centre, plus informatie over driemaandelijkse lokale bijeenkomsten, training, softwarepiraterij en licenties. Value-added resellers die meer informatie over MSDA willen hebben, kunnen terecht op: https://www.microsoft.com/directaccess/. Microsoft Certified Solution Providers kunnen toegang krijgen tot uitgebreide technische ondersteuning via de speciale MCSP Website: https://mcsp.one.microsoft.com/.

Microsoft PSS: informatie voor alle klanten van Microsoft Microsoft Product Support Services biedt een brede reeks informatie en hulpmiddelen, variërend van telefonische tot online ondersteuning. De uitgebreide en ervaren staf staat klanten 24 uur per dag en zeven dagen per week te woord. Microsoft PSS kan al haar klanten, uiteenlopend van individuele eindgebruikers tot de grootste ondernemingen, van de juiste ondersteuning voorzien, op elk moment, op elke plaats en op de manier zoals de klant het wil. Meer informatie over Microsofts service- en ondersteuningsaanbod is te vinden op https://www.microsoft.com/support/.

Microsoft
Sinds de oprichting in 1975 heeft Microsoft zich ten doel gesteld om voor de PC software te creëren die mensen waardevolle mogelijkheden biedt, zowel thuis als op het werk en op school. Microsoft's visie 'een computer op ieder bureau en in ieder huis', is nu geïntegreerd met Internet, hetgeen het bereik van de PC en haar gebruikers verruimt. Als 's werelds grootste softwareleverancier levert het bedrijf innovatieve producten die doorlopend worden afgestemd op de behoeften van de klant. Het productaanbod omvat besturingssystemen, server-applicaties, applicaties voor zakelijk en privé-gebruik en tools voor het ontwikkelen van bedrijfsbrede zakelijke en Internet-applicaties. Microsoft biedt tevens online diensten, geeft personal computerboeken uit en levert hardware, waaronder toetsenborden en muizen. De producten van Microsoft zijn geschikt voor vrijwel alle PC's, beschikbaar in meer dan dertig talen en worden in meer dan vijftig landen verkocht.

Deel: ' Supportsites MSDN en MSDA bij tien beste supportsites 1999 '