Suus & Abel Sustainable neemt deel aan SolarBoatParade in Amsterdam

Amsterdam, 20140908 -- Kom zondagmiddag 14 september 2014 kennismaken met Suus & Abel Sustainable. Op het Plein van de Toekomst bij de Westergasfabriek te Amsterdam ontmoeten wij je graag tijdens de SolarBoatParade. Tijdens dit evenement kun je ook meedoen met onze spannende, interactieve en duurzame workshops. Laat je verrassen en kom ook. We zien je graag tussen 13.00 en 18.00 uur!

Wat doet Suus & Abel?
Het doel van Stichting Suus & Abel Sustainable is basisschool kinderen van groep 8 bewust te maken van hun eigen duurzame toekomst. De jeugd wordt vanuit school spelenderwijs duurzaamheid bijgebracht. Dit gebeurt middels interactieve workshops waarin thema’s als energie, voedsel, klimaat en andere duurzame gerelateerde zaken aan bod komen. De workshops nemen 1 dagdeel in beslag. Na afloop van de workshop ontvangen de kinderen een boekje om de lesstof vast te houden en om dit thuis met gezinsleden/verzorgers te delen.

Door het enthousiasme en de leergierigheid van de leerlingen en docenten, wordt Suus & Abel gevraagd terug te komen op school, om op deze levendige, interactieve manier van lesgeven meer over duurzaamheid te leren.

Sinds dit jaar geven wij ‘pilot workshops’ in de regio groot Amsterdam. Door de terugkoppeling van leerlingen en docenten kunnen wij het interactieve project nog verder professionaliseren. Wij willen naast boekjes ook Apps laten ontwikkelen, en binnen een jaar landelijk te gaan.

Er is een samenwerking met duurzame partners (lokale ondernemingen en instellingen) gestart om duurzame producten en diensten met korting via de Suus&Abel voordeelpas voor gezinnen aan te bieden. Door producten van onze partners met korting aan te bieden, worden deze laagdrempeliger en levert dit voor alle partijen een beter leven=beter milieu op.

Recentelijk is gestart met Crowdfunding. Je kunt al voor €10 vriend van Suus & Abel Sustainable worden en op onze website op de zgn. ‘Wall of Names’ je duurzame wens laten plaatsen. Met de donaties kunnen wij meer interactieve projecten ontwikkelen en meer scholen bedienen.

Deel: ' Suus & Abel Sustainable neemt deel aan SolarBoatParade in Amsterdam '