Amsterdam, 6 december 1999

SUZANNE EKEL MANAGING DIRECTOR MONSTERBOARD.NL

Suzanne Ekel volgt per 1 januari Martijn van den Heuvel op als managing director van Monsterboard.nl. Zij zal Monsterboard.nl verder ontwikkelen als dé plek waar mensen actief met hun carrière bezig zijn en hét platform voor bedrijven om goed personeel te vinden. "Om mensen nog beter in staat te stellen hun eigen loopbaan te ontwikkelen, zullen er continu nieuwe mogelijkheden voor personalisatie aan de site worden toegevoegd", aldus Ekel, die voorheen verantwoordelijk was voor de inhoud en productontwikkeling van de carrièresite.

Martijn van den Heuvel, die met Monsterboard.nl een omwenteling op het gebied van personeelswerving teweegbracht, zet zijn loopbaan voort in de Verenigde Staten bij moederbedrijf Monster.com, waar hij mede verantwoordelijk wordt voor de internationale uitbreiding van het Monster Career Network. Marc de Vries, die manager sales Nederland was, startte onlangs in zijn nieuwe functie als manager European sales. De functie van sales manager Nederland is vervuld door Erik Zonneveld. Sidney Mock is per 1 december benoemd als marketing manager Nederland.

De benoemingen zijn het gevolg van de groei van Monsterboard.nl. Het toenemend Internet-gebruik in Nederland en de succesvolle Go!Go!Go!-marketingcampagne trekken wekelijks meer mensen naar de carrièresite. Inmiddels zijn zo'n 50.000 mensen met een 'My Monster-account' voortdurend actief op de site.

Uit onderzoek blijkt dat ruim 50 procent van de bezoekers zich oriënteert op zijn loopbaan en daarbij niet alleen een nieuwe baan, maar ook advies en informatie zoekt. Monsterboard.nl biedt naast bijna 2.000 actuele vacatures, uiteenlopende informatie over bijvoorbeeld persoonlijke ontwikkeling. "Voor veel mensen is werk een belangrijk onderdeel van hun leven. Er zijn zo'n 4 miljoen Nederlanders met een fulltime baan. Zij brengen per jaar bijna 2.000 uur op hun werk door. Het is belangrijk dat zij zich daar prettig voelen. Wij leveren daar een bijdrage aan met bijvoorbeeld een executive coach die advies geeft, tips om stress te vermijden en zeer uitgebreide informatie voor wie zijn arbeidskansen in het buitenland wil beproeven. We zien dat veel mensen tijd belangrijker vinden dan geld", aldus Suzanne Ekel. "Het is voor mij een uitdaging in mijn nieuwe functie Monsterboard.nl verder te ontwikkelen als een plaats voor mensen om van hun loopbaan een succes te maken en als het ultieme recruitment platform."

Monsterboard.nl maakt deel uit van Monster.com, het grootste internationale carrièrenetwerk op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken bijna 10 miljoen mensen wereldwijd de Monster-sites. De internationale database omvat ruim 2 miljoen c.v.'s en meer dan 250.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via Monster-sites in negen verschillende landen.

Deel: ' Suzanne Ekel nieuwe managing director Monsterboard.nl '