Amsterdam RAI

Persbericht SVH Onderwijscentrum

Zoetermeer, 5 november 1998

SVH MANIFESTATIE 1999: TREFPUNT VAN VAKMANSCHAP

De SVH Manifestatie, die in 1999 voor de derde keer wordt gehouden, vindt plaats tijdens de Horecava van 4 tot en met 7 januari. Deze manifestatie wordt samen met Amsterdam RAI georganiseerd door SVH Onderwijscentrum en vindt plaats in de Zuidhal, in het Europa Restaurant en in dichtbijgelegen congreszalen.

De manifestatie bestaat uit verschillende onderdelen. Het zogeheten SVH Plaza omvat de SVH Markt, met informatie van SVH Examens, SVH Bedrijfsopleidingen en de SVH Open Academie over onder meer producten op het gebied van veiligheid van gasten; de eregalerij Leerbedrijf van het Jaar; het SVH Internet Café (een digitale informatiemarkt met een scala van activiteiten op het gebied van nieuwe media, het leerbedrijven-register en aansluitingsmogelijkheden van leerbedrijven op Internet); de SVH Vakboekenservice (een presentatie van diverse - nieuwe - vakboeken) en het SVH Multicultureel Café, met informatie over producten speciaal voor allochtone doelgroepen, buitenlandse hapjes en drankjes, demonstraties etcetera.

Een andere activiteit is het SVH Meesterplein, waar gedurende vier dagen alle meestertitels (SVH Meesterkok, SVH Meestergastheer, SVH Wijnmeester, SVH Meesterschenker en SVH Meesterijsbereider) door meesters zelf uitgedragen worden in woord en daad. Deze activiteit richt zich op vakgenoten die zelf belangstelling hebben voor het behalen van een meestertitel of voor het verhogen van hun vakkennis in het algemeen.

Op dinsdagmorgen 5 januari vindt van 10.00 tot 12.00 uur een symposium plaats over bedrijfsethiek in de horeca. Het debat wordt georganiseerd in samenwerking met het bedrijfschap Horeca en Catering en wordt geleid door Violet Falkenburg. In de dagelijkse bedrijfsvoering hebben ondernemers, werknemers, gasten en leveranciers te maken met situaties waarbij ethisch denken en handelen om de hoek komt kijken. Goede afspraken in het bedrijf zorgen ervoor dat de verschillende partijen weten waar ze aan toe zijn. Tijdens het symposium zullen concrete, praktische voorbeelden worden aangereikt, die aangeven hoe belangrijk het is om vooraf over ethische situaties na te denken en standpunten erover in te nemen. Naar aanleiding van deze voorbeelden vindt een discussie plaats tussen zaal en vertegenwoordigers uit de gastvrijheidsbranche.

Ook de wedstrijden Wisselaar Fastfood Trofee, Kastelein van de Toekomst en het Nationaal Kampioenschap voor Jonge Koks en Gastheren/-vrouwen 1999 maken weer deel uit van de SVH Manifestatie. Op maandag 4 januari strijden kandidaten om de titel Kastelein van de Toekomst. Tijdens de prijsuitreiking later die dag wordt tevens bekendgemaakt welke bedrijf uit de sector café/bar in 1999 tot Leerbedrijf van het Jaar wordt uitgeroepen. De wedstrijd Wisselaar Fastfood Trofee vindt plaats op woensdag 6 januari. Tijdens de prijsuitreiking wordt bekendgemaakt welk bedrijf uit de sector fastfood zich in 1999 Leerbedrijf van het Jaar mag noemen. Op de eerste twee dagen van de SVH Manifestatie (4 en 5 januari) vinden de halve finales plaats van het Nationaal Kampioenschap voor Jonge Koks en Gastheren/-vrouwen in Opleiding. Op de laatste Horecavadag (donderdag 7 januari) wordt de finale van dit kampioenschap gehouden. Tijdens de prijsuitreiking worden de Leerbedrijven van het Jaar in de sectoren restaurants en hotels bekendgemaakt.
Omhoog

Deel: ' SVH Manifestatie 1999 trefpunt van vakmanschap '