Zoetermeer, 11 november 1999

SVH Manifestatie 2000: Professioneel de nieuwe eeuw in

"Personeel krijgen, personeel houden". Dat is de titel van een forumdiscussie die plaatsvindt op dinsdagochtend 11 januari in Amsterdam RAI in het kader van de SVH Manifestatie, als onderdeel van de Horecava 2000. De bijeenkomst wordt georganiseerd door de SVH en is bedoeld voor horecaondernemers en -managers en anderen die geïnteresseerd zijn in het thema.

Aanleiding voor de forumdiscussie is het nijpende tekort aan vakbekwaam personeel in de horeca. Ondernemers zullen niet alleen meer inspanningen moeten verrichten om (jonge) mensen te interesseren voor een vacature, ook moeten zij bewust gaan investeren in de professionalisering van de medewerkers die zij al in dienst hebben. Niet alleen worden medewerkers daardoor mobieler, ook kunnen ze zo flexibeler inspelen op veranderingen waarmee bedrijven te maken hebben. Ondernemers die hun medewerkers in staat stellen zich verder te professionaliseren, dienen uiteindelijk hun eigen bedrijfsbelang: ze vergroten daardoor de binding tussen bedrijf en werknemer, maar tevens voorkomen ze dat ze "blijven zitten" met werknemers die nergens anders terecht kunnen. Dat komt het rendement van hun bedrijf ten goede, alsmede hun imago als werkgever, wat zich uiteindelijk weer vertaalt in meer en betere instroom.

De forumdiscussie staat geheel in het teken van dit thema. Het gaat hierbij nadrukkelijk niet om een symposium, maar om een compacte bijeenkomst met veel afwisseling en interactie met de zaal. De nadruk ligt op het aandragen van oplossingen: na afloop hebben de aanwezigen minstens drie concrete ideeën opgedaan die ze meteen in de praktijk kunnen brengen.

Deelnemers aan de forumdiscussie zijn vier Amsterdamse horecaondernemers en -managers die evenzovele sectoren vertegenwoordigen: George Lodewijks van restaurant Lucius, Peter van der Bijl van café Het Paleis, Joep Peeters van Holiday Inn Amsterdam en Henk de Geus van McDonald's. Discussieleider Gregor Bak interviewt hen over hun employabilitybeleid; tevens worden medewerkers van de ondernemers en managers aan het woord gelaten.

Plaats van handeling van de forumdiscussie is zaal B van het RAI Congrescentrum. Deelname is gratis; ook krijgen bezoekers na afloop van de bijeenkomst een toegangskaart voor de Horecava. Voor meer informatie en aanmelding: SVH, Linda Koene, telefoon (079) 320 37 40.

Deel: ' SVH Manifestatie 2000 Professioneel de nieuwe eeuw in '