GCI HOLLAND PR

Swiss Post International nieuwe aanbieder in de postmarkt

Swiss Post International is nieuwe aanbieder in de postmarkt Swiss Post introduceert zakelijke dienstverlening voor de Nederlandse markt

Amsterdam, 1 augustus 2001 --- Met de officiële introductie van Swiss Post International Netherlands BV betreedt Swiss Post de Nederlandse markt als de nieuwe aanbieder van postale dienstverlening. Swiss Post International Netherlands gaat zich toeleggen op de zakelijke dienstverlening gericht op internationale postverzending vanuit Nederland naar wereldwijde bestemmingen. Met deze dienstverlening wil Swiss Post International een concurrerende positie verwerven bij het MKB, het internationale bedrijfsleven en organisaties en instellingen met een internationale uitstraling.

Overname
De introductie van Swiss Post International Netherlands BV is het gevolg van de overname van TNT International Mail Netherlands, een onderdeel van de TNT Groep. Met deze naamsverandering verovert Swiss Post International de derde plaats in de sector van internationale zakelijke post. Anders dan de verandering van de naam blijft de samenwerking met de partners voor transport en pick-up ongewijzigd. De acquisitie betekent voor Swiss Post International tevens een versterking van haar Europees netwerk.

Zwitserse kwaliteit
Joop van der Horst, Managing Director voor Swiss Post International in Nederland: 'Wij zijn ervan overtuigd, dat wij in staat zullen zijn een leidende positie in de markt te veroveren. Zwitserse producten genieten een grote faam in de wereld. 'Made in Switzerland' is een kwaliteitssymbool dat staat voor precisie, betrouwbaarheid en innovatie. Wij willen onze klanten een service bieden die aan deze kwaliteitscriteria voldoet. Met name op het vlak van innovatie verwachten wij in de nabije toekomst onze klanten een belangrijke toegevoegde waarde te kunnen leveren voor een efficiënte internationale zakelijke post'.

De bestaande klanten van TNT International Mail worden door Swiss Post International Netherlands overgenomen, en worden per brief en via persoonlijke contacten inmiddels van deze verandering op de hoogte gesteld.

Swiss Post International
Swiss Post International is een dochteronderneming van Swiss Post met het hoofdkantoor in Bern, Zwitserland en vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland en de Verenigde Staten. Voor de dienstverlening op het vlak van de internationale zakelijke post beschikt Swiss Post International over een uitgebreid wereldwijd netwerk.

Deel: ' Swiss Post International nieuwe aanbieder in de postmarkt '