Sybase neemt Home Financial Network over

Nieuwe combinatie biedt ‘end-to-end’ oplossingen voor financiële dienstverlening op Internet

Maarssen, december 1999 - Sybase heeft het Internetbedrijf Home Financial Network (HFN) overgenomen. Het bedrijf wordt samengevoegd met de Financial Services Business Unit van Sybase. Zo ontstaat een autonome onderneming die zich richt op het ontwikkelen en leveren van complete oplossingen voor financiële dienstverlening op Internet. Sybase blijft vooralsnog volledig eigenaar van het nieuwe bedrijf.

Met de overname is een bedrag van $ 130 miljoen gemoeid. Dat bedrag wordt deels in contanten en deels in aandelen Sybase voldaan. Sybase geeft de nieuwe combinatie bovendien een financiële injectie mee van $ 25 miljoen. Ook zullen een aantal intellectuele eigendommen en andere activa van Sybase aan de onderneming worden overgedragen.

De transactie is inmiddels goedgekeurd door de Boards of Directors van Sybase en HFN.

De overname is voor Sybase van strategisch belang. Het bedrijf breidt daarmee zijn portfolio van enterprise solutions en financiele middleware uit met een sterke plaats op de markt van e-Finance.

De oplossingen van Sybase staan in de financiële wereld als ‘de facto’ standaard te boek.
De klantenkring omvat een groot aantal topbedrijven, waaronder ING, ABN Amro, Bank of America, Bank of Tokyo Mitsubishi, Bear Stearns, First Union, Deutsche Bank, Dresdner Bank, JP Morgan, Citibank, Goldman Sachs, Barclays Bank, Société Generale en Swiss Bank. Daaraan worden nu de cliënten van HFN toegevoegd, zoals National City, BB&T, First Hawaiian Bank, Comerica, First Tenessee, Old kent, Marquette, Commerce Bank, MidAtlantic Credit Unit en Emigrant Savings Bank.

Sybase
Sybase Inc.(Nasdaq: SYBS) is één van de grootste onafhankelijke software leveranciers ter wereld. Het bedrijf ontwikkelt en levert ‘end-to-end’ oplossingen voor het realiseren van geïntegreerde, bedrijfsomvattende informatiesystemen. De applicaties en tools van Sybase integreren toepassingen, gegevens en ‘content’ tot één logisch geheel. Daarbij wordt gebruik gemaakt van innovatieve ‘embedded’ en mobiele toepassingen, datawarehouses en alle mogelijkheden van Internet en intranetten. Deze producten worden ondersteund door de Enterprise Information Portal (EIP) strategie waarmee Sybase invulling geeft aan alle facetten van e-Business. De klantenkring van Sybase omvat toonaangevende, internationale bedrijven uit de financiële dienstverlening, de telecommunicatie-industrie, de gezondheidszorg, (semi)-overheden en uitgeverijen.

Deel: ' Sybase neemt Home Financial Network over '