PERSBERICHT

Symbol Technologies integreert Microsoft BizTalk framework in haar zakelijke bedrijfsystemen

Utrecht, 29 september 1999 -- Symbol Technologies, Inc. (NYSE: SBL) wereldmarktleider in oplossingen voor draadloze- en mobiele automatisering maakt bekend dat het Microsoft's BizTalk framework zal integreren in haar WaveWorks 'Integrated Development Environment' (IDE). Deze technische samenwerking biedt de mogelijkheid draagbare en mobiele computer apparatuur probleemloos te integreren met verschillende zakelijke systemen.

De WaveWorks extensie naar BizTalk gaat een standaard interface bieden voor datacollectie-systemen naar zakelijke systemen zoals SAP R/3. WaveWorks is een drieledig, object georiënteerd platform voor het ontwerpen en hosten van toepassingen die gebruik maken van draagbare datacollectie- en voice-over-IP apparaten. WaveWorks gebruikt standaard Microsoft technologieën zoals Windows NT, SQL Server 7.0, Microsoft Internet Information Server en Windows CE voor producten variërend van handheld apparaten tot industriële scanners.

Symbol levert de WaveWorks IDE aan SAP samen met standaard oplossingen naar het SAP R/3 systeem voor mobiele datacollectie. Symbol en SAP zullen samen blijven werken aan de ontwikkeling van datacollectie-oplossingen voor verticale markten om aan de vraag SAP-gebruikers te kunnen voldoen.

Het in maart geïntroduceerde BizTalk framework geeft bedrijven de mogelijkheid eenvoudig informatie uit te wisselen tussen softwaretoepassingen en zaken te doen via het Internet met handelspartners en afnemers. Het BizTalk framework bevat een ontwerpraamwerk voor implementatie van XML-schema's en een set van XML-tags die gebruikt worden in berichten tussen verschillende toepassingen.

Symbol Technologies
Symbol Technologies, Inc. is toonaangevend leverancier van mobiele datamanagement systemen en -diensten met innovatieve oplossingen gebaseerd op draadloze radiocommunicatienetwerken voor spraak en data, toepassingsgerichte mobiele dataverwerking en barcodescanning. Symbol's draadloze LAN oplossingen zijn geïnstalleerd op meer dan 45.000 zakelijke adressen en meer dan 7 miljoen Symbol scanners en toepassingspecifieke mobiele dataverwerkingssystemen met ingebouwde scanner worden wereldwijd ingezet. Symbol levert via een wereldwijd partnernetwerk oplossingen voor retail, transport en logistiek, distributie, gezondheidzorg, onderwijs, fabricage en allerlei andere industrieën.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Arjen Vriens van Symbol Technologies Nederland B.V. https://www.symbol.com/nederland Tel: 0315 - 271700 of e-mail: arjen.vriens@nl.symbol.com

Voor de redactie:
Hinke de Koning Communicatie