Gemeente Den Helder

Blijf bij de tijd! oftwel: de week van het leren

betreft: Blijf bij de tijd! oftwel: de week van het leren week: week 35

Blijf bij de tijd! oftwel: de week van het leren

De huidige maatschappij verandert snel. Ontwikkelingen in de techniek bieden nieuwe mogelijkheden, maar kunnen uw leven ook ingewikkelder maken, vooral als u al wat ouder bent. Treinkaartjes krijgt u op veel stations niet meer aan het loket, maar vaak alleen via de kaartautomaat. De mobiele telefoon rukt op en in verzorgingshuizen verschijnen internetcafés. Zo vreemd is het dus niet als u wat moeite heeft deze ontwikkelingen bij te houden.

Symposium "blijf bij de tijd" Op woensdagmorgen 12 september a.s. wordt daarom van 9.00 tot 12.00 uur in schouwburg De Kampanje het symposium "Blijf bij de tijd" gehouden. Het gaat over deze maar ook over andere aspecten van het ouder worden en de rol die educatie hierin kan spelen. Als u aanwezig wilt zijn bij het symposium vragen wij u vriendelijk u van te voren aan te melden. Dit kan telefonisch bij mevrouw De Ruiter van de dienst Welzijn. Zij is op dinsdag en vrijdag te bereiken op telefoonnummer 671 326.

Educatieve markt Na het symposium is er evenals vorig jaar van 14.00 tot 17.00 uur een educatieve markt. Hier kunt u kennismaken met de vele cursusmogelijkheden die er in Den Helder zijn. Uiteraard zijn er computercursussen, maar er zijn ook cursussen op het gebied van kunst en cultuur, talen en cursussen voor vrijwilligers. Verder zijn er demonstraties en kunt u deelnemen aan diverse workshops op het gebied van bijvoorbeeld tekenen, schilderen, toneel en zang.

Verplichte figuren Tussen 13.00 en 13.30 uur kunt u de dansvoorstelling "Verplichte figuren" bekijken in de kleine zaal van de schouwburg. In een aantal hilarische bewegingsscènes maken drie oudere vrouwen zich los van hun beperkingen uit het verleden.

Het symposium en de educatieve markt worden georganiseerd door de gemeentelijke dienst Welzijn, de stichting WMD/Welzijn voor Ouderen, de Adviesraad Ouderenbeleid en het centrum voor kunsteducatie Triade. Alle activiteiten vinden plaats in het kader van de landelijke actieweek "De Week van het Leren" dat door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen in het leven is geroepen.

Heeft u interesse, schroom dan niet en bezoek het symposium, de educatieve markt en de dansvoorstelling. U bent van harte welkom en... de toegang is gratis!

Bij het symposium en de educatieve markt hoort een programmaboekje met meer informatie. Dit boekje is vanaf 3 september verkrijgbaar bij de Openbare Bibliotheek aan het Bernhardplein en op het stadhuis aan de Drs. F. Bijlweg 20, bij de centrale receptie en het secretariaat van de dienst Welzijn.

laaste verandering: augustus 30, 2001

Deel: ' Symposium 'Blijf bij de Tijd' in Den Helder '