Press Release: Synaptic Digital

VIDEO van Definition 6 en Synaptic Digital: Toevoeging van mogelijkheden voor verbeterde digitale content marketing en videoproductie als gevolg van de overname van Synaptic Digital door Definition 6 Eigenaar van TheNewsMarket.com vergroot zijn bereik voor het vertellen van merkverhalen via video en sociale media Zie informatie over Definition 6 op: http://inr.synapticdigital.com/EU_Definition6_SynapticDigital/Announcement LONDON, 26 september 2012 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synaptic Digital, eigenaar en beheerder van het content netwerk www.TheNewsMarket.com, heeft vandaag aangekondigd dat het is overgenomen door www.definition6.com, leverancier van samengebundelde marketing met hoofdkantoor in de VS, waardoor de campagnes voor diensten betreffende content marketing voor digitale, uitzend- en sociale media worden uitgebreid, terwijl het bedrijf bijna tweemaal zo groot wordt. Het nieuwe bedrijf zal meer dan 200 mensen in dienst hebben met inkomsten over de 45 miljoen USD, en zal in Europa de naam Definition 6 dragen. Het gecombineerde bedrijf zal het aanbod van Synaptic Digital als distributeur van media en strategische informatie verbeteren, waar merken als Adidas, Lamborghini, Visit Britain en Novartis voordeel van zullen hebben, en de informatie zal effectiever en efficiënter gecreëerd en gedistribueerd worden via televisie- en digitale kanalen. Enkele prijswinnende cliënten van Definition 6 zijn merken die in de top van de Fortune 500 voorkomen, zoals Coca-Cola, Mitsubishi Electric en Facebook, met projecten als de Coca-Cola campagne “Where Will Happiness Strike Next?” en “Timeline Movie Maker” van Facebook, evenals Center Parcs UK. Onderdeel van de overeenkomst is de overname van, en de voortdurende investering in, www.TheNewsMarket.com, het toonaangevende mondiale platform voor videodistributie voor mediaprofessionals. TheNewsMarket.com is een content netwerk dat relevante nieuwsvideo’s biedt die vrij zijn van rechten en vrij te gebruiken zijn door nieuwsprofessionals voor televisie, nieuwssites of blogs. “De overname ligt in lijn met de gebundelde marketingstrategie van Definition 6 en biedt een distributieplan voor de content betreffende videomiddelen die ons bedrijf creëert voor merken, terwijl het PR-agentschap en de merk-cliënten van Synaptic Digital uitgebreide mogelijkheden krijgen,” zegt Michael Kogon, CEO van Definition 6. “Marketing maakt een ontwikkeling door in deze wereld van ‘voortdurende verbinding', en merken moeten hun verhaal meer dan ooit op een overtuigende manier overbrengen en het publiek via traditionele, digitale en sociale platforms bereiken. Nu hebben we een bureau dat daar zelfs nog beter voor uitgerust is.” “De sterke kant van Synaptic Digital betreft content marketing en we hebben een ongelooflijk systeem gecreëerd om te zorgen dat de content van merken meer publiciteit en een toegenomen distributie genieten,” zegt Matt Thomson, Managing Director, Europe voor Synaptic Digital. “Gecombineerd met de digitale marketing expertise en de vaardigheid in het overbrengen van een verhaal die Definition 6 al heeft, zijn we nu beter in staat om het publiek via betaalde, verkregen en eigen media effectief en met meer impact te bereiken, met de content van merken binnen de juiste context.” “Door de vaardigheid die het team van Definition 6 heeft om content te creëren die emotioneel aansluit op hun publiek, gecombineerd met hun expertise in de digitale marketing industrie, hebben we er vertrouwen in dat onze cliënten enthousiast zullen zijn over de toegevoegde waarde die onze diensten nu en in de toekomst zullen hebben,” vertelde Nick Abramovich, CEO van Synaptic Digital. “De meerwaarde voor onze cliënten die content van hoge kwaliteit met verbeterde strategische distributie via zowel traditionele en digitale kanalen willen hebben, is ongeëvenaard.” Het mondiale hoofdkantoor voor het nieuwe bedrijf zal in Atlanta gevestigd zijn en het Europese hoofdkwartier in Londen. Het wereldwijde bereik omvat eveneens kantoren in Europa, de VS en Azië. Definition 6 kan nu ook beschikken over een robuust content marketing en strategisch communicatieplatform, samen met de huidige digitale marketing oplossingen voor e-commerce, webontwikkeling, sociale media, video en mobiel. Dit is de tweede belangrijke overname van Definition 6 na de deal in 2009 met Creative Bubble, de video post-productie winkel, die resulteerde in bekroonde campagnes als “Happiness Machine” van Coca-Cola. Meer informatie over deze aankondiging is te vinden op www.definition6.com of www.synapticdigital.com. OVER DEFINITION 6 Definition 6 is een Unified Marketing Agency dat ervaringen creëert die merken en mensen in beweging verbinden. Gebruik makend van verbeelding, vernieuwing en inzicht, voeren we ideeën uit die voortdurende waarde leveren aan alle interactie tussen merken. Sinds 1997 heeft Definition 6 cliënten geholpen bij het herdefiniëren van de merkervaringen door de disciplines van marketing en technologie te bundelen. OMMA Magazine heeft Definition 6 uitgeroepen tot Viral Video Agency van het jaar 2011, en het bedrijf heeft een snelgroeiende klantenkring met onder meer The Coca-Cola Company, HBO, Mitsubishi Electric, La Quinta Inns & Suites, Nickelodeon, USA Networks, Sesame Street, Cox Enterprises en truTV. Ga voor meer informatie over de Unified Marketing Services van Definition 6 of het bekroonde werk van het bedrijf naar http://www.definition6.com. Over Synaptic Digital Synaptic Digital (www.synapticdigital.com) helpt merken bij het uitdragen van hun verhalen via verkregen, eigen en betaalde media met nieuwswaardige, informatieve video. General Motors, Honda, Procter & Gamble, American Express, GlaxoSmithKline, Siemens, Intel, NATO, Ericsson en anderen vertrouwen op onze deskundige videodiensten, gerichte nieuwsberichten voor multimedia, verhalende marketing, digitale mediacentra en www.thenewsmarket.com, dat is wereldwijd de grootste informatiestroom voor journalisten en invloedrijke mensen, om meetbaar met hun publiek in aanraking te komen. We zijn een niet-beursgenoteerde onderneming met hoofdkantoor in New York en kantoren in London, Ahmedabad, Beijing, Chicago, Denver, Los Angeles, Mumbai, Munich, San Francisco en Washington, DC.      CONTACT: Jose Bonito     Jose.Bonito@synapticdigital.com     +44 20 7612 3989
Ticker_symbol :
ISIN US9901482805