Syntax gaat gamen voor het goede doel

Leiden, 20161125 -- Leden van de studievereniging Informatica aan Hogeschool Leiden, Syntax, organiseren een actie om geld in te zamelen voor Serious Request. Onder de noemer Syntax4Charity gaan de studenten op 23 december om 15:00 live gamen voor het goede doel op het kantoor van hostingbedrijf TransIP. De deelnemers zijn 25 uur lang te zien via een livestream op Twitch waar geïnteresseerden mee kunnen kijken en een donatie kunnen doen.

Het ophalen van geld

Het is al langer bekend dat Informaticastudenten van games houden, maar dat je met gamen geld kunt ophalen voor het goede doel is voor velen nieuw. Voor Syntax is het al twee jaar een doorslaand succes. Dit jaar vragen zij aandacht voor de kinderen die sterven door de gevolgen van een longontsteking, zodat mensen een donatie doen. Daarnaast kan iedereen de deelnemers uitdagen om een potje te gamen, waarbij de verliezer aan het goede doel doneert.

1337 euro

Vorig jaar haalde Syntax een bedrag van maar liefst 1337 euro op en ook dit jaar wil Syntax dit bedrag evenaren. 1337 is onder gamers bekend als “leet” ofwel “elite”, een term die zij gebruiken bij een overwinning. Het streefbedrag staat symbool voor het ophalen van zo veel mogelijk geld om kindersterfte door longontsteking te overwinnen.

Syntax nodigt iedereen uit om in actie te komen voor Serious Request en de livestream via Twitch te bekijken.

Kijk voor meer informatie over de actie en donaties op syntax4charity.nl

Deel: ' Syntax gaat gamen voor het goede doel '