Syntegra continueert sterke groei

Zoetermeer, 8 december 1999 Í Syntegra heeft de verwachtingen van analisten overtroffen door in het tweede kwartaal van 1999 harder te groeien dan gemiddeld in de markt. De omzet over het tweede kwartaal bedroeg œ 123 miljoen, en was daarmee 23% hoger dan in het vorige jaar. De winst groeide zelfs met 75% en kwam zo van œ 4 miljoen op œ 7 miljoen.

Bij de cijfers van het tweede kwartaal zijn voor het eerst ook de resultaten van Control Data Systems Inc. inbegrepen. Op 31 augustus voltooide Syntegra de overname van dit Amerikaanse bedrijf. Control Data Systems is actief op het gebied van e-commerce en systeemintegratie en heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Azi‰ en Europa. Het bedrijf telt circa 1.100 medewerkers.

Over het eerste half jaar steeg de omzet van Syntegra van œ 189 miljoen in 1998 naar œ 220 miljoen in de eerste helft van 1999, een stijging van 16%. De winst over dezelfde periode steeg van œ 6 miljoen naar œ 10 miljoen, een groei van 67 %.

Op 11 februari 2000 zal Syntegra de resultaten van het derde kwartaal van 1999 bekendmaken.

Deel: ' Syntegra continueert sterke groei '