PERSBERICHT
Rotterdam, 23 september 1999
t for telecom opent veertigste vestiging
Vertienvoudiging aantal shops in 18 maanden

Binnen zeer korte tijd is t for telecom, de onafhankelijke winkelketen voor mobiele communicatie, uitgegroeid tot een belangrijke speler op de Nederlandse retailmarkt. Deze week opent de winkelketen in Amersfoort haar veertigste shop. Dat is tien keer zoveel als waarmee Henk Kamsteeg, managing director van t for telecom, zo’n anderhalf jaar geleden startte: "Onze doelstelling om voor het jaar 2000 vijftig shops open te hebben, gaan we makkelijk halen."
Kamsteeg: "Wij hebben als onafhankelijk specialist voor mobiele telefonie een belangrijke toegevoegde waarde: duidelijke taal spreken in de wirwar op het gebied van mobiel bellen. t for telecom geeft de consumenten namelijk een onafhankelijk verkoopadvies, omdat we alle netwerken, abonnementen en alle mogelijke telefoonmerken verkopen. De vraag naar een helder en onafhankelijk verkoopadvies is met de enorme groei van mobiele bellers eigenlijk alleen maar groter geworden."
Prepaid populair
Een groot deel van de vijf miljoen Nederlanders die mobiel bellen en bereikbaar zijn, beschikt over een telefoon met een prepaid telefoonkaart. Kamsteeg: "De aankoop van de eerste mobile is vaak gebaseerd op een aantrekkelijke, lage prijs. Daarnaast wil men in eerste instantie vooral ‘bereikbaar’ zijn. Daarom wordt vaak gekozen voor een goedkope telefoon met niet al te veel poespas, in combinatie met een prepaid telefoonkaart. Maar al snel blijkt dat een dergelijke combinatie toch niet geheel aan de verwachtingen voldoet. Vooral als men toch meer mobiel gaat bellen of meer mogelijkheden wil dan aanvankelijk werd gedacht."
Haken en ogen prepaid
"Er zitten namelijk nogal wat haken en ogen aan een eenvoudige telefoon met een prepaid kaart. Zo zijn bijvoorbeeld de kosten voor mobiel bellen met een prepaid kaart een stuk hoger dan bij een normaal abonnement", vervolgt Kamsteeg. "Dat is prima als je bijvoorbeeld drie keer per week heel even mobiel belt, maar niet als dat veel meer wordt. Bovendien is het niet mogelijk om met zo’n telefoonkaart in het buitenland te bellen of om tekstberichten (SMS) te versturen. Wij maken daarom samen met de klant een analyse van het gewijzigde belgedrag, om op basis daarvan een nieuw advies uit te brengen. Vaak blijkt dan dat ze overstappen naar een nieuw toestel - met meer mogelijkheden - en een uitgebreider abonnement."
Rustpunt
De winkelformule van t for telecom blijkt duidelijk aan te slaan, zowel wat betreft de winkelinrichting als hetgeen waarvoor de keten staat: duidelijkheid bieden. "Wij krijgen nog regelmatig klanten binnen die geprobeerd hebben een weg te vinden in de jungle van netwerk-telefoonwinkels. Ze kunnen gewoon geen keuze maken omdat ze allemaal roepen dat hun abonnementen en telefoons het beste zijn. Wij proberen dan een rustpunt te zijn en onze medewerkers zetten dan alles keurig op een rijtje. Het gaat er uiteindelijk om wat is de beste én meest voordelige keuze voor de klant is," aldus Kamsteeg.
Online advies
Op de website van t for telecom (http://www.tfortelecom.nl) kunnen bezoekers een onafhankelijk advies krijgen welk abonnement of toestel het beste bij hen past. De nieuwe vestiging van t for telecom in Amersfoort is te vinden op Langestraat 71, telefoon: 033 – 422 80 40. Geïnteresseerden kunnen ook bellen naar het gratis telefoonnummer van t for telecom: 0800 – 1269.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt a contact opnemen met Henk Kamsteeg, managing director t for telecom, telefoon: 010 - 238 1300. Of met Norbert Cappetti van GCI Holland Public Relations/Public Affairs, telefoon: 020 - 676 8666 of 06 - 21 23 01 27.
 
 

Deel: ' t for telecom opent veertigste vestiging '




Lees ook