Ingezonden persbericht

Taets Art Gallery opent haar deuren

2.300 vierkante meter expositie-, ontvangst- en vergaderruimten

ZAANDAM, 20050925 -- Woensdag 28 september opent Taets Art Gallery haar deuren. Taets Art Gallery is een hedendaagse galerie met werk in stock van vrijwel alle bekende Nederlandse kunstenaars. De galerie is gevestigd in twee rijksmonumenten aan het Amsterdam-Noordzee Kanaal. Het totale complex omvat ruim 2.300 vierkante meter expositie-, ontvangst- en vergaderruimten. Taets Art Gallery is een inspirerende plek geworden voor kunstenaars, ontwerpers, architecten, ondernemers en politici. Na de opening vindt er 4 dagen achtereen een grootschalige kunstverkoop plaats op het complex.

Woensdag 28 september van 15.00 tot 19.00 uur opent Taets Art Gallery haar deuren. Genodigden zijn van harte welkom om deze opening bij te wonen. Vivian Boelen opent dan, samen met de initiatiefnemers Peter Tates en Marc Spaan, op informele wijze de galerie.

Taets Art Gallery is een unieke, hedendaagse galerie met werk in stock van van vrijwel alle bekende Nederlandse kunstenaars. Regelmatig vinden er thema-exposities plaats van spraakmakende kunstenaars. De galerie heeft tevens een moderne printstudio waarin zowel werk in opdracht als vrije kunst geproduceerd wordt.

Taets is gevestigd in twee rijksmonumenten aan het Amsterdam-Noordzee Kanaal. De gebouwen maken deel uit van het industriële erfgoed op het Zaanse Hembrugterrein, een monumentaal industrieterrein daterend uit 1895. Tot voor kort werden op dit terrein in het diepste geheim munitie vervaardigd, explosieven opgeslagen en wapens getest.

Het totale complex omvat ruim 2.300 vierkante meter vergader-, presentatie- en ontvangstruimten. Taets Art Gallery is een inspirerende plek voor presentaties, vergaderingen, break out sessies en bedrijfsevenementen van 6 tot 600 personen.

Na de opening op woensdag de 28e wordt er vier dagen achtereen een zogenaamde Art Outlet gehouden op donderdag en vrijdag 29 en 30 september en zaterdag en zondag 1 en 2 oktober. Ruim duizend kunstwerken van bekende kunstenaars als Appel, Corneille, Cremer, Brood, Heijboer, Klashorst en Innemee zijn dan te koop met kortingen oplopend tot 60%.

Deel: ' Taets Art Gallery opent haar deuren aan Noordzeekanaal '