Bedrijfschap Horeca en Catering

Zoetermeer, 18 juni 1999
Persbericht P-14 , afd. Communicatie, tel. (079) 368 07 19

Restaurantformules in het nieuwe millennium
"Tafelen in 2020 " koppelt praktijk en onderwijs

Ontwikkel een restaurantformule voor het jaar 2020. Die opdracht krijgen leerlingen uit het horecaonderwijs in het kader van "Tafelen in 2020". Aanstormende talenten die de horeca rijk is hebben de kans om hun innovatieve wensen en ideeën vorm te geven en uit te werken. Zij krijgen de mogelijkheid om in teamverband samen te werken met mensen uit de praktijk. De teams bestaan uit leerlingen en hun docenten, een ondernemer en een kok. Deze teams werken hun visie uit hoe het restaurant er in het nieuwe millennium uit gaat zien. Tijdens het afsluitend congres in Wageningen op 16 november presenteren vervolgens de beste teams hun resultaten, waarover deskundigen hun visie geven.

"Tafelen in 2020" is een instrument om praktijk en onderwijs te koppelen en geeft een impuls voor vernieuwend gastheerschap. Op 15 september gaan in Oberhausen de voorrondes van start, waarbij maximaal tien teams toekomstige horecaformules gaan bedenken en uitwerken. De winnaar, die bekend wordt gemaakt tijdens het congres in Wageningen, krijgt een meerdaagse studietrip naar Engeland aangeboden.

"Tafelen in 2020" wordt georganiseerd door het bedrijfschap Horeca en Catering en SVH Onderwijscentrum in het kader van de campagne "Een eeuw tafelen in Nederland". Kijkt deze campagne op vele manieren terug op het verleden van de Nederlandse kookkunst, dit initiatief richt de blik vooruit.

De sector Restaurants van Koninklijk Horeca Nederland, de Nederlandse Club van chef-koks en de Jeunes Restaurateurs hebben hun medewerking reeds toegezegd. Meer informatie: Wim Waninge van het bedrijfschap Horeca en Catering via telefoonnummer (079) 368 07 18.

Deel: ' "Tafelen in 2020 " koppelt horeca-praktijk en onderwijs '