PERSBERICHT

TakeitNow.com breekt met Tibet.nl ook zakelijke computermarkt open, samen met extra leveranciers. Bedrijven kunnen op rekening kopen, opnieuw tegen messcherpe prijzen. TakeitNow verwacht doorgroei naar 10 miljoen gulden jaaromzet.

Bilthoven - 5 november 1999. TakeitNow.com introduceert haar zakelijke editie van onder de handelsnaam Tibet - Take It now Business EdiTion. Aangezien de zakelijke internetmarkt op korte termijn een veel grotere omvang heeft dan de consumentenmarkt, boort TakeitNow.com hiermee een grote potentie voor extra omzetgroei aan. Via Tibet.nl kunnen bedrijven op rekening kopen, waarbij de facturering en bijbehorende kredietrisico's geheel overgenomen worden door een factoringmaatschappij. De behoefte aan een dergelijke faciliteit was vanaf het begin duidelijk: veel zakelijke klanten vroegen er om. Een klantenonderzoek eerder dit jaar bevestigde dit beeld: ruim 50% van de TakeitNow-klanten wil op rekening kunnen kopen.

Door deze uitbreiding is TakeitNow.com in één klap uitgegroeid tot de eerste pure eseller in de Nederlandse computermarkt, die zowel een consumenten- als een zakenwinkel drijft. TakeitNow.com heeft de vuurdoop in de veeleisende consumentenmarkt goed doorstaan - veel kinderziekten zijn inmiddels uit de dienstverlening - en TakeitNow.com heeft zodoende riante startpositie opgebouwd met een bestand van circa 2500 zakelijke klanten en meer dan 200 actieve affiliate partners, variërend van webmasters tot portals en serieuze resellers. Het aanbod van Tibet is in samenwerking met een extra distributeur zorgvuldig geselecteerd op basis van leverbetrouwbaarheid. Betrouwbare A-merken als HP, Compaq, Toshiba en IBM voeren de boventoon. Tevens worden er nieuwe merken aan het assortiment toegevoegd, onder meer Oki en Tektronix printers, Nec monitoren, en Tornado modems. De huidige winkel TakeitNow.com blijft voortbestaan als de publieke winkel voor consumenten, klein-zakelijk en individuele professionals.

"De aandacht voor Tibet zal zeker niet ten koste gaan van de TakeitNow-winkel, want ook daar staan forse vernieuwingen op stapel", aldus ceo Martijn Hoogeveen, "die meent dat vooral de snelheid waarmee TakeitNow haar dienstverlening vernieuwt en uitbreidt bepalend is voor het toekomstige marktsucces van het jonge internetbedrijf. En we voorzien nog zeer veel verbeteringen in onze dienstverlening om het niveau te halen dat ons voor ogen staat. De introductie vandaag van een telefonische helpdesk is één van deze elementen."

Met de introductie van Tibet betreedt TakeitNow.com nadrukkelijk de uitermate lucratieve zakelijke markt voor computers en toebehoren in de Benelux. "Nu al bepaalt de zakelijke markt voor circa 70% de omzet van TakeitNow.com. We verwachten dat dit percentage na de introductie van Tibet.nl snel verder gaat stijgen naar circa 90%," meent Hoogeveen. "De zakelijke markt is traditioneel al veel meer gewend om op-afstand-te-kopen dan de consumentenmarkt. Daarnaast verlaagt het op-rekening-kopen de drempel voor bedrijven enorm om ook grotere bestellingen bij ons te plaatsen. We hebben veel klanten in de wacht gezet omdat we eerst de risico's en administratieve rompslomp met een factoringmaatschappij onder de knie wilden krijgen." De zakenwinkel Tibet.nl zal net als TakeitNow.com een agressieve prijsstrategie volgen. "We streven een lage standaardmarge na, en delen voordelen graag met onze klanten. Willen klanten meer service, dan zullen ze daar apart voor moeten betalen. Dit voorkomt dat klanten die geen behoefte hebben aan deze extra service hieraan toch moeten meebetalen bij de aankoop van standaardproducten."

Tibet moet voor versnelde groei van de omzet gaan zorgen. Binnen een aantal maanden doorgroeien naar een niveau van fl. 10 miljoen omzet op jaarbasis, komt hierdoor binnen bereik. Hierbij hoort ook een verdere uitbreiding van de computercatalogus. Met diverse fabrikanten en distributeurs worden hier intensieve onderhandelingen over gevoerd.

TakeitNow.com introduceerde op 14 januari dit jaar als eerste pure eseller in Nederland haar webwinkel voor computers en gerelateerde produkten. TakeitNow.com maakte in slechts enkele maanden een onstuimige groei door en bracht onrust in de computerbranche door haar agressieve prijsstrategie. Inmiddels is de positie van TakeitNow stevig verankerd en werkt TakeitNow.com nauw samen met verschillende fabrikanten, en distributeurs. TakeitNow is zo geautoriseerd reseller van onder meer Compaq, IBM en HP. TakeitNow.nl is de eerste computer-eseller die online links heeft naar meerdere distributeurs en fabrikanten. Op basis van de introductie van Tibet, geografische expansie, en exploitatie van het winkelconcept richting derden gaat TakeitNow.com uit van een jaaromzet in 1999 van ruim fl. 3 miljoen. De omzet in het derde kwartaal was fl. 1 miljoen en lag daarmee op schema. Nieuwe marktaankondigingen volgen spoedig.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

- tel 06-54 25 64 76, martijn@takeitnow.nl

Deel: ' TakeitNow verwacht jaaromzet van 10 miljoen gulden '