Talk & Vision ontvangt Lean & Green Solution Award

ROTTERDAM, 20131009 -- Talk & Vision, dochteronderneming van KPN, heeft gisteren met trots de Lean & Green Solution Award in ontvangst genomen tijdens de vakbeurs Ecomobiel in Ahoy. Met de Lean & Green Solution Award stimuleert Talk & Vision bedrijven om de logistieke- en mobiliteitsprocessen duurzamer te maken.

De Lean & Green Solution Award is een initiatief van Connekt, een onafhankelijk netwerk van bedrijven en overheden dat partijen verbindt en stimuleert om te werken aan duurzame verbetering van de mobiliteit in Nederland. Organisaties komen niet zomaar in aanmerking voor de Lean & Green Solution Award: zij moeten kunnen aantonen dat zij 20 procent CO2 reductie kunnen realiseren in vijf jaar tijd.

Talk & Vision wint de award door de oplossing ‘videosamenwerking’ (collaboration) aan bedrijven aan te bieden. Met behulp van videosamenwerking kunnen bedrijven de hoeveelheid CO2-uitstoot aanzienlijk reduceren en veel kosten besparen.

Videosamenwerking is een snelle en effectieve oplossing voor face to face conversaties, zonder elkaar daadwerkelijk te ontmoeten. Het stelt mensen in staat om op elk gewenste tijdstip en vanaf elke gewenste plaats eenvoudig te overleggen en te vergaderen via video. Deze oplossing draagt bij aan lagere kosten, minder kilometers en minder CO2-uitstoot. Bovendien zorgt het voor een beter onderbouwde besluitvorming en minder lange doorlooptijden. Kortom, videosamenwerking staat voor effectiever werken en een groenere wereld.

Talk & Vision is heel blij met het ontvangen van de Lean & Green Solution Award. Joost Deckers, Managing Director van Talk & Vision, vertelt: “Videosamenwerkings-oplossingen maken een belangrijk deel uit van duurzaam ondernemen binnen bedrijven. Door het aanbieden van videoconferencing aan medewerkers voor intern en extern overleg, dringt men de CO2-uitstoot terug die gepaard gaat met zakenreizen. Milieubelasting door auto of vliegtuig blijft immers achterwege als men elkaar via video ontmoet. Talk & Vision biedt een laagdrempelige oplossing voor bedrijven die niet willen/kunnen investeren in een eigen videoconferencing infrastructuur. Niet elke organisatie weet precies welke capaciteit er nodig is, nu en in de toekomst. Onze Cloud Video Services kunnen uitkomst bieden in dit soort situaties. Door de lage maandelijkse kosten en de gebruiksvriendelijkheid van Cloud Video Services, is videoconferencing nu realiseerbaar voor organisaties van elke grootte.”

Talk & Vision zal zich blijven inzetten voor een duurzame samenleving met haar producten en services. Bekijk voor meer informatie de website van Talk & Vision: www.talkandvision.nl.

[Lean and Green Solution Award voor Talk and Vision]

Bijschrift bij afbeelding:
Mark Schwier, Manager Operations van Talk & Vision, heeft de award in ontvangst genomen. Meest rechtse persoon op de groepsfoto.

Over Talk & Vision:
Talk & Vision, onderdeel van KPN, levert visuele communicatiesystemen aan grote en middelgrote bedrijven in diverse markten over de hele wereld. Het portfolio van Talk & Vision is opgebouwd rond videoconferencing, clouddiensten en Unified Communications en richt zich op internationale dienstverlening en ondersteuning, advies, training en videomeeting-diensten. Via MAVIS (Managed Video Services) kunnen klanten bij Talk & Vision terecht voor de aanschaf, het beheer en de service van alle videocommunicatiediensten, van desktopsystemen tot Telepresence. Als geautoriseerd partner van Cisco en Polycom staat Talk & Vision garant voor onafhankelijk advies. Talk & Vision heeft 60 werknemers in dienst en heeft kantoren in Houten (Nederland, hoofdkantoor) en Londen (Verenigd Koninkrijk). Kijk voor meer informatie op: www.talkandvision..

Deel: ' Talk & Vision ontvangt Lean & Green Solution Award '