Talk & Vision opent grenzen voor Microsoft Lync 2013

HOUTEN, 20131203 -- Talk & Vision breidt de mogelijkheden van haar Cloud Video Services uit en biedt klanten nieuwe ondersteuning voor de toegankelijkheid van virtueel samenwerken. Deze verbeteringen stellen organisaties in staat een grotere doelgroep te bereiken via video conferencing. De dochteronderneming van KPN maakt video conferencing mogelijk tussen Microsoft Lync 2013 en andere gestandaardiseerde video systemen en geeft gast gebruikers daarnaast toegang via de browser.

De verbeterde service gericht op Unified Communications oplossing van Microsoft (Lync 2013) stelt de grenzen open voor communicatie middels video conferencing systemen en software / apps. Organisaties die Cloud Video Services van Talk & Vision gebruiken, kunnen nu hun klanten en leveranciers die gebruik maken van Lync 2013 uitnodigen in een virtuele vergaderruimte. De nieuwe service bevorderd het klantcontact en vergroot de samenwerkingsmogelijkheden voor deze organisaties.

Video conferencing is echter naar een nog hoger level gebracht. Het is nu mogelijk om elke persoon die de browser van Firefox en Google Chrome gebruikt, deel te laten nemen aan een video conference. Deze browsers en het Talk & Vision cloud video platform bieden nu standaard ondersteuning voor WebRTC, een real-time communicatie standaard. Het installeren van specifieke video conference software is hierdoor niet langer noodzakelijk. Middels een e-mail of instant message wordt er een link verstuurd waarmee bijvoorbeeld een leverancier of klant deel kan nemen aan een virtuele vergadering. Deze kan zowel met twee als met meerdere personen plaatsvinden. De ondersteuning van WebRTC biedt daarnaast extra kansen om externe contactpersonen, eenmalig dan wel regelmatig, uit te nodigen voor een overleg met beeld en geluid.

Talk & Vision heeft haar Cloud Video Services uitgebreid en de grenzen van high definition (HD) kwaliteit video conferencing opengesteld. Door deze ontwikkelingen krijgt een grote doelgroep op een eenvoudige manier toegang tot virtuele vergaderruimtes.

Deel: ' Talk & Vision opent grenzen voor Microsoft Lync 2013 '