Rotterdam/Nijmegen, 31 maart 2000

PETROPLUS DEELNEMING TANGO START EERSTE ONBEMANDE TANKSTATION IN NEDERLAND SPECTACULAIR LAGERE BENZINE- EN DIESELPRIJZEN: RESP. 17 EN 13 CENT PER LITER

Het nieuwe Nederlandse brandstofmerk Tango, onderdeel van het beursgenoteerde olieconcern Petroplus International NV, kondigt aan dat het vandaag haar eerste onbemande tankstation in Nederland opent. Bij het tankstation kunnen automobilisten dag en nacht tanken, tegen een zo laag mogelijke prijs. Het tankstation, gevestigd aan de Hatertseweg 615 te Nijmegen, is de eerste van circa 15 stations die Tango in de loop van 2000 wil openen.

Tango rekent substantieel lagere prijzen dan de concurrentie: het voordeel bedraagt circa 17 cent per liter voor benzine en circa 13 cent per liter voor diesel. Bij Tango kan worden afgerekend via een betaalautomaat (voor alle soorten bank- en giropassen, leasepassen, of de Tango tankpas). Het bedrijf verwacht door de lagere prijzen veel meer klanten te kunnen trekken dan traditionele tankstations op vergelijkbare locaties.

Marc Schröder, Managing Director van Tango: "Volledige automatisering, nauwelijks arbeidskosten en kleinere investeringen in grond en gebouwen leveren de automobilist een fors prijsvoordeel op, zelfs ten opzichte van witte pompen. De investering van ca. EUR 365.000,- is ongeveer de helft van wat een compleet full-service verkooppunt zou kosten. We richten ons vooral op de particuliere tanker, die het vooral om kwaliteitsbrandstof tegen een scherpe prijs te doen is."

Het tankstation in Nijmegen is voorzien van de modernste veiligheidsvoorzieningen, die via online-verbindingen vanuit het hoofdkantoor in Rotterdam worden bediend. De officiële en feestelijke opening zal plaatsvinden op 6 April om 16.00 uur.

Profiel Petroplus International N.V.
Petroplus International N.V. is een snelgroeiende onderneming binnen de Europese midstream olie-industrie. De term ‘midstream’ houdt in de raffinage van ruwe olie, opslag en logistiek van olieproducten. Bovendien houdt het bedrijf zich nadrukkelijk bezig met de marketing van olieproducten. Petroplus' doel is het acquireren van strategische bedrijfsonderdelen tegen een aantrekkelijke prijs (bijvoorbeeld recentelijk Shell Cressier) en zich daarnaast te richten op organische groei waarin eBusiness een belangrijke rol speelt. Zo lanceerde Petroplus onlangs een Europese business to business (B2B) markt voor olieprodukten. Met bovenstaande strategie wil Petroplus uitgroeien tot de meest succesvolle onafhankelijke midstream oliemaatschappij in Europa. Voor nadere informatie: Tango
Marc Schröder, Managing Director
Tel. (010) 242 5983