TAPIJTGROOTHANDEL THOMAS IMPLEMENTEERT GEÏNTEGREERDE BAANFRONTOFFICE- EN BAAN ERP OPLOSSING IN SLECHTS DRIE MAANDEN

Geïntegreerde productie en distributie met real-time toegang tot Back Office- & Sales Forecasting-informatie en -analyses

Barneveld (Nederland) en Herndon (Virginia, VS) - 25 augustus 1999 - Tapijtgroothandel Thomas GmbH, een middelgroot Duits bedrijf, heeft met succes de geïntegreerde Baan-oplossing bestaande uit BaanFrontOffice Customer Relationship Management-applicaties en Baan ERP geïmplementeerd. Met deze oplossing beschikt Thomas GmbH over een integrale, millennium- bestendige productieomgeving, met krachtige 'sales forecasting'- en analysefunctionaliteit en real-time toegang tot backoffice-informatie voor het distributiepersoneel. Door de effectieve prognose- en rapportagevoorzieningen van deze oplossing zal de distributie van Thomas GmbH aan efficiëntie winnen en zullen de opslag- en distributiekosten lager zijn. De implementatie is in het tweede kwartaal van dit jaar afgerond.

Thomas GmbH is in Duitsland een toonaangevende tapijtgroothandel met 250 medewerkers verdeeld over zeven vestigingen. De geïntegreerde BaanFrontOffice- en Baan ERP-oplossing is gebaseerd op Microsoft Windows NT en SQLServer 7.0, beide draaiend op twee applicatie- en dataservers van Hewlett Packard. Thomas GmbH heeft momenteel ruim 120 licenties voor Baan ERP-applicaties; zo'n 25 distributiemedewerkers werken met BaanFrontOffice.

BaanFrontOffice is geïnstalleerd in het distributiecentrum van Thomas GmbH. Medewerkers van het distributiecentrum kunnen nu real-time verkoopinformatie ontvangen en efficiënter dan voorheen distributieresources toewijzen op basis van real-time materiaalhandling, financiële gegevens en magazijninformatie in Baan ERP. Voor het eind van dit jaar zullen nog eens dertig gebruikers worden aangesloten op BaanFrontOffice.

"Middelgrote bedrijven moeten bijzonder alert zijn op marktkansen die grotere concurrenten laten liggen. Door de geïntegreerde Front Office- en Back Office-oplossingen van Baan Company in te zetten, krijgen deze bedrijven de beschikking over dezelfde mogelijkheden waarvan men dacht dat die voorbehouden waren aan de allergrootste ondernemingen", aldus Marijn Schouten, Operations, Baan Indirect Channels EMEA.

Inspelend op het succes van Baan Front Office-implementaties, hebben Baan-reseller Vertex, die de oplossing voor Thomas GmbH heeft ontwikkeld en geïmplementeerd, en Hewlett Packard het eerste geautoriseerde Baan-opleidingscentrum in Duitsland opgericht. Dit support-centrum moet de verkoop van Front Office verder stimuleren.

Baan Company

Baan Company heeft een hoofdkantoor in zowel Nederland (Barneveld) als de VS (Herndon, Virginia). Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.baan.com.

Deel: ' Tapijtgroothandel Thomas implementeert Baan '