Amsterdam, 29 april 1999

TELEKABEL INTRODUCEERT KABELTELEFONIE ONDER DE NAAM PRIORITY TELECOM

Start op 1 mei in Arnhem

Amsterdam, 29 april 1999 - Vanaf 1 mei start Telekabel op grote schaal met het aanbieden van kabeltelefonie onder de naam Priority Telecom. Met Priority Telecom biedt Telekabel in navolging van A2000 het eerste full-service alternatief voor de bestaande aanbieder in vaste telefonie. De introductie vindt plaats in Arnhem, waarna Priority Telecom in de loop van 1999 zal worden aangeboden in Eindhoven, Apeldoorn, Leeuwarden, Ede, Helmond, Nijmegen, Almere en Heerenveen. In het jaar 2000 volgen de overige gebieden van Telekabel.

Voor bellen met Priority Telecom wordt gebruik gemaakt van het kabelnetwerk, waarmee overal naar toe gebeld en overal vandaan gebeld kan worden (lokaal, nationaal, internationaal). Klanten kunnen via het kabelnetwerk binnen één huishouden tegelijkertijd bellen, TV kijken en Internetten. Telekabel biedt telefoneren via Priority Telecom aan tegen gunstige voorwaarden, waarbij de korting ten opzichte van de bestaande aanbieder 20% bedraagt. Deze korting geldt voor zowel de abonnementskosten als de lokale en nationale gesprekskosten. Klanten kunnen daarbij beschikken over bekende faciliteiten, zoals Voicemail, Doorschakelen, Nummerweergave, Wachtgesprek, Wekservice en nummers blokkeren. Nieuw is de faciliteit Driegesprek, tegelijkertijd bellen naar twee andere telefoonnummers. Op korte termijn zal Priority Telecom voor haar klanten een nog uitgebreider scala aan mogelijkheden introduceren. Klanten die willen overstappen naar Priority Telecom kunnen hun huidige telefoonnummer en telefoontoestellen behouden.

Priority Telecom is het merk voor telefonie van United Pan-Europe Communications N.V. (UPC). UPC biedt Priority Telecom ook aan in Frankrijk, Oostenrijk en Noorwegen.

Telekabel, een 100% dochter van UPC, is met een bereik van 1.4 miljoen klanten de grootste aanbieder van multimedia- en communicatiediensten over breedbandige netwerken in Nederland. Telekabel is actief in Flevoland, Friesland, Gelderland, Noord-Brabant en, via haar 50% participatie in A2000, in Noord-Holland.

United Pan-Europe Communications (NASDAQ UPCOY - AEX UPC), met het hoofdkantoor in Amsterdam, is een van de meest innovatieve breedbandcommunicatiebedrijven in Europa. Het is eigenaar en operator van de grootste particuliere pan-Europese groep van breedbandcommunicatienetwerken. UPC levert kabeltelevisie-, telefonie-, Internet- en programmeerdiensten. Het beschikt over gevestigde multi-servicecommunicatiesystemen in 10 landen in Europa en in Israël. Op 28 februari 1999 bereikten de netwerken van UPC circa 4,8 miljoen huishoudens. Ze waren samen goed voor 3,5 miljoen abonnees, (van wie ongeveer 500.000 een plus pakket hebben), 92.600 telefoonlijnen, 20.500 carrier select klanten en per 31 maart 1999 32.335 breedband-internet abonnees.

Deel: ' Telekabel introduceert kabeltelefonie '