Telekabel

Amsterdam, 9 april 1999

Telekabel en Gamog bereiken in principe overeenstemming over de overname van GelreVision

Overname versnelt introduktie breedband Internet en telefonie

Amsterdam/Zutphen, 9 april 1999 - United Telekabel Holding (Telekabel) en Gamog hebben gisteren in principe overeenstemming bereikt over de overname door Telekabel van het het kabelbedrijf van Gamog, GelreVision. De gemaakte afspraken passen volledig binnen de filosofie van Gamog en Telekabel om zich te concentreren op een aantal kerntaken. Voor Gamog is dat het, in samenwerking met NUON, EWR en ENW, verwerven van een leidende positie op het gebied van (duurzame)energie en water, voor Telekabel is dat het ontwikkelen en aanbieden van multimediadiensten over breedband netwerken.

In de overeenkomst zijn o.a. afspraken gemaakt over de positie van de werknemers en over de introduktie van nieuwe diensten in het verzorgingsgebied van GelreVision. Afgesproken is dat de bestaande arbeidsvoorwaarden van het personeel van GelreVision onverkort worden overgenomen. Tevens zijn de afspraken bij fusies op GelreVision van toepassing en is overeengekomen dat Zutphen de standplaats blijft.

Telekabel neemt alle afspraken over die GelreVision met haar klanten heeft gemaakt over de harmonisering van tarieven in het marktgebied. Ook heeft Gamog bedongen dat Telekabel haar diensten tegen gelijke tarieven en condities aanbiedt als elders in het verzorgingsgebied van Telekabel.

Met deze overname neemt het aantal klanten van Telekabel toe met ongeveer 131.000 en komt daarmee op 981.000. Daarnaast heeft Telekabel 50% van de aandelen in A2000. Het totale bereik van Telekabel is ruim 1.55 miljoen huishoudens en bedrijven in de provincies Flevoland, Friesland, Gelderland, Noord-Brabant, Noord-Holland en Overijssel.

Henk Koning, CEO van Telekabel is verheugd over de overeenkomst met Gamog aangezien daaruit blijkt dat "we op koers liggen voor het realiseren van onze doelstelling om de toonaangevende multimedia aanbieder in Nederland te worden".

United Telekabel Holding N.V. is een volle dochter van United Pan-Europe Communications N.V. (UPC). UPC is één van de grootste ondernemingen in Europa op het gebied van breedbandcommunicatie en exploiteert het grootste pan-Europese communicatienetwerk.

UPC biedt in tien Europese landen en in Israël kabeltelevisiediensten, telefonie, Internet en andere programmadiensten. Per 30 november 1998 had UPC een bereik van ongeveer 4.6 miljoen klanten, waarvan 3.4 miljoen kabeltelevisieabonnees, 19.000 telefonie en 22.000 Internetklanten.

Deel: ' Telekabel neemt GelreVision over van Gamog '