Telekabel

Amsterdam, 29 januari 1999

TELEKABEL SLUIT INTERCONNECTIEOVEREENKOMST MET KPN; VANAF MEI 1999 KABELTELEFONIE VAN PRIORITY TELECOM IN ARNHEM

Vandaag tekenen United Telekabel Holding ("Telekabel") en KPN een overeenkomst voor de interconnectie tussen beider telecomnetwerken. Deze overeenkomst is een belangrijke stap in de voorbereidingen die Telekabel treft voor het aanbieden van telefonie via de kabel.

Telekabel en KPN hebben na intensieve onderhandelingen overeenstemming bereikt over de voorwaarden en de wijze van implementatie. Vanaf 1 maart a.s. zullen de fysieke en logische verbindingen tussen beide netwerken worden getest.

Telekabel zal vanaf mei 1999 telefonie over de kabel aanbieden onder de naam van Priority Telecom, de telecommunicatiedivisie van United Pan-Europe Communications. Priority Telecom kenmerkt zich door een concurrerende prijsstelling en door toegevoegde waarde diensten die met name het gebruiksgemak verhogen.

Henk Koning, Chief Operating Officer van Telekabel, is overtuigd van de goede vooruitzichten voor Priority Telecom "Met deze uitstekende telefonie dienst wordt aan onze klanten voor het eerst een goed alternatief geboden. Wij zijn er dan ook van overtuigd dat vele Telekabel klanten hiervan gebruik zullen maken".

Met een bereik van 1.4 miljoen klanten is Telekabel de grootste aanbieder van multimedia- en communicatiediensten over breedbandige infrastrucuturen in Nederland. Telekabel is aktief in Flevoland, Friesland, Gelderland, Noord-Brabant en, via haar 50% participatie in A2000, in Noord-Holland.

Telekabel biedt audio en video diensten in de vorm van basispakketten, pluspakketten en Interaktieve Pay Per View, alsmede telefonie, Internet en datadiensten. Telekabel richt zich zowel op de consumentenmarkt, als op de zakelijke markt.

United Pan-Europe Communications is één van de grootste particuliere ondernemingen in Europa op het gebied van communicatie via breedbandnetwerken. UPC opereert in tien landen in Europa en in Israël. UPC biedt geïntegreerde kabeltelevisiediensten en in veel landen ook telefonie en Internet en datadiensten. Per 30 november 1998 had UPC een bereik van 4.6 miljoen huishoudens, waarvan 3.4 miljoen klanten, 19.000 telefonielijnen en 22.000 breedband Internet access klanten.

Deel: ' Telekabel sluit interconnectieovereenkomst met KPN '