Telfort persbericht

Stichting Sterrekind sluit steeds meer kinderen in ziekenhuizen aan op het Internet en het eigen netwerk

Telfort nieuwe hoofdsponsor stichting Sterrekind

AMSTERDAM, 8 JUNI 1999 - Vandaag hebben Telfort en de Stichting Sterrekind een contract ondertekend waarmee Telfort hoofdsponsor van het project Sterrekind wordt. Het project biedt kinderen in ziekenhuizen onder meer de mogelijkheid virtueel naar school te gaan via het Internet of het eigen netwerk. Verder biedt het jonge patiëntjes de mogelijkheid onderling en met kinderen in andere ziekenhuizen te communiceren met behulp van video, audio of tekst. Telfort zal als sponsor het datacommunicatienetwerk voor Sterrekind verzorgen

De naam Sterrekind is voortgekomen uit de gedachte van de initiatiefnemers om via supersnelle computerverbindingen en multimedia de wereld interactief aan de rand van het ziekenhuisbed te brengen. Het kind kan spelen en avonturen beleven in een eigen, virtuele wereld. Maar Sterrekind biedt ook mogelijkheden voor communicatie met andere kinderen en volwassenen over de hele wereld. Via Internet of het eigen netwerk kan via 'video conferencing' live contact worden gezocht met de ouders. Daarnaast zijn er andere technieken waarmee de buitenwereld kan worden binnengebracht in het ziekenhuis.

Kennis en expertise Telfort

Voor Sterrekind is de inbreng van Telfort van groot belang omdat de Sterrekindactiviteiten hoge telecomkosten met zich meebrengen. Daarnaast profiteert de Stichting van de kennis en expertise van Telfort op het gebied van de ontwikkelingen in de telecommarkt. Sterrekind is een netwerk van computers en zeer snelle dataverbindingen, die een ruim aanbod aan communicatie, informatie, educatie en ontspanning tot bij het ziekbed van kinderen brengt. De Stichting streeft ernaar Sterrekind uit te breiden naar een zo groot mogelijk aantal ziekenhuizen.

Frame Relay netwerk

Telfort zal de ziekenhuizen aansluiten op haar Frame Relay netwerk. Het betreffende ziekenhuis wordt door middel van een huurlijn met de dichtstbijzijnde Telfort 'Point of Presence' verbonden. De bandbreedte van de huurlijnen bedraagt 2 Mb. Telfort kan haar Frame Relay integreren met een aantal andere diensten van Telfort waaronder: Telfort ATM (grotere bandbreedte), Remote Access (inbelfaciliteit) en Telfort Internet Access (aansluiting op Telfort/Concert internet Backbone).

Telfort is de telecom joint-venture tussen BT (British Telecom) en de NS (Nederlandse Spoorwegen). Het bedrijf is aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten in Nederland aan de zakelijke- en de consumentenmarkt. Momenteel heeft Telfort 1500 medewerkers in dienst. Klanten zijn onder andere ABN AMRO, Shell, Unilever, Akzo Nobel, KPMG, BP en NS.

Deel: ' Telfort nieuwe hoofdsponsor stichting Sterrekind '