Telfort persbericht

Amsterdam, 16 februari 2000

Telfort sluit exclusief contract met UEFA voor levering Data- en Telecom-infrastructuur
Telfort Officieel Leverancier voor EURO 2000TM

Telfort heeft vandaag met de UEFA de overeenkomst getekend voor de levering van data- en telecom-infrastructuur voor EURO 2000TM. Hiermee krijgt Telfort de status van Officieel Leverancier voor het EK 2000TM. Het Europees Kampioenschap voetbal wordt gehouden van 10 juni tot en met 2 juli in Nederland en België.

Algemeen Directeur Ton aan de Stegge van Telfort is verheugd over de exclusieve samenwerking met de UEFA. "Het is een eervolle en uitdagende opdracht. Het oog van de wereld is op dit toernooi gericht. Het is aan Telfort om de communicatie vlekkeloos te laten verlopen." Dat Telfort de opdracht van de UEFA heeft gekregen is volgens Aan de Stegge gelegen in het feit dat Telfort in staat is volledige service te bieden op het gebied van - geïntegreerde - data- en telecomdiensten en bovendien de mogelijkheid heeft internationaal te opereren door gebruik van het Europese netwerk van British Telecom. Daarnaast kan Telfort flexibel opereren en inventief handelen, wat bij een evenement van deze grootte en complexiteit noodzakelijk is. "Bij de keuze voor Telfort heeft de UEFA tevens aangegeven onze onderneming als een echte 'partner in business' te zien. De door Telfort geleverde telecomdiensten vormen een wezenlijk onderdeel voor een goed verloop van een evenement als EURO 2000TM", aldus de directeur.

Data

Voor het transport van data wordt onder verantwoordelijkheid van Telfort een Wide Area Network (WAN) gerealiseerd tussen de acht steden/stadions in België en Nederland en tussen het hoofdkantoor van de UEFA in Genève. Aan dit WAN kunnen kleinere locaties worden gekoppeld, zoals de hotels in de speelsteden die de organisatie gebruikt, alsmede gebruikers van laptops en mobiele datacentra. Daarnaast verzorgt Telfort toegang tot internet voor de medewerkers van EURO 2000TM.

Telecom

Wat Telfort op het gebied van data doet, verzorgt ze tevens op het gebied van telecomdiensten. Dit betekent dat Telfort verantwoordelijk is voor de totale telefonie-oplossing voor EURO 2000TM. Hierbij is sprake van volledige integratie van vaste en mobiele verbindingen.

Telfort is de telecom joint-venture tussen BT (British Telecom) en de NS (Nederlandse Spoorwegen). Het bedrijf is aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten in Nederland aan de zakelijke- en de consumentenmarkt. Momenteel heeft Telfort 1650 medewerkers in dienst. Klanten zijn onder andere de multinationals Shell, Unilever, Akzo Nobel, KPMG, BP en NS. Telfort is actief op de MKB-markt met Directe Zaken. Het Telfort Pak&Bel concept heeft mobiele communicatie makkelijk en toegankelijk gemaakt voor de Nederlandse consument.

Deel: ' Telfort sluit exclusief contract met UEFA '