Telfort persbericht

Telfort maakt wereldwijd mobiel bellen steeds makkelijker

Telfort sluit overeenkomsten met meer dan 50 internationale partners

AMSTERDAM, 15 APRIL 1999 - Telfort heeft deze week haar 52-ste internationale roaming overeenkomst afgesloten. Deze overeenkomst is gesloten met Optus in Australië. De internationale roaming overeenkomsten maken het voor Telfort klanten mogelijk hun mobiele telefoon in het buitenland te gebruiken. Mobiel bellen met Telfort is nu mogelijk in 38 landen, waaronder vrijwel heel Europa en een groot aantal andere landen verspreid over de wereld. Daarnaast biedt Telfort vanaf mei in Nederland nationale dekking. Dit betekent dat Telfort-klanten - acht maanden eerder dan gepland - kunnen bellen en gebeld kunnen worden in heel Nederland.

Uitbreiding

Telfort werkt hard aan de uitbreiding van haar internationale GSM-dekking. Inmiddels biedt Telfort de internationale roaming service aan op 52 buitenlandse GSM-netwerken in 38 landen wereldwijd, namelijk: Australië, Azerbeidzjan, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-Brittannië, Griekenland, Hong Kong, Hongarije, Ierland, India, Isle of Man, Israël, Italië, Kroatië, Letland, Libanon, Luxemburg, Malta, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Singapore, Slowakije, Spanje, Taiwan, Tsjechië, Turkije, Zweden, Zuid-Afrika en Zwitserland.

Bellen in groeiend aantal landen

Dankzij deze internationale overeenkomsten kunnen klanten van Telfort mobiel bellen en gebeld worden in een groeiend aantal landen. Omgekeerd houdt een internationale roaming overeenkomst in dat klanten van de buitenlandse GSM-operators met hun mobiele telefoon gebruik kunnen maken van het geavanceerde Telfort GSM 1800-netwerk in Nederland.

Telfort is de telecom joint-venture tussen BT (British Telecom) en de NS (Nederlandse Spoorwegen). Het bedrijf is aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten in Nederland aan de zakelijke- en de consumentenmarkt. Momenteel heeft Telfort 1500 medewerkers in dienst. Klanten zijn onder andere Shell, Unilever, Akzo Nobel, KPMG, BP en NS.

Deel: ' Telfort sluit overeenkomsten met 50 internationale partners '