Telfort persbericht

Bescherming persoonsgegevens

TELFORT SPEELT IN OP VRAAG VAN VOLWASSEN MOBIELE TELEFONIE MARKT

Amsterdam, 2 oktober 2001- De verpakking van Telfort Pak&Bel, het bekende prepaid pakket voor mobiele telefonie, is volledig gerestyld. Hiermee behoort het alom bekende "melkpak" voorgoed tot het verleden. Ook heeft Telfort de tariefstructuur aangepast en uitgebreid met een uniek Vast&Mobiel-tarief. Hiermee speelt Telfort in op de snelle veranderingen in de markt voor prepaid bellen.

Voor veel Nederlanders was het "melkpak" van Telfort Pak&Bel dé kennismaking met mobiele telefonie. Opeens was het kopen van een mobiele telefoon net zo eenvoudig als het kopen van een pak melk. Telfort Pak&Bel heeft vanaf zijn introductie in 1998 een belangrijke bijdrage geleverd om makkelijk mobiel bellen voor iedereen beschikbaar te maken.

De ontwikkelingen zijn sindsdien in hoog tempo gegaan. Tegenwoordig beschikken zo'n twee op de drie Nederlanders over een mobiele telefoon. Met de nieuwe eigentijdse verpakking van Telfort Pak&Bel speelt Telfort in op de veranderende behoefte van de markt. Uit onderzoek komt naar voren dat er een duidelijke vraag is naar volwassen diensten tegen aantrekkelijke tarieven, maar waarbij de eenvoud in het gebruik gehandhaafd blijft.

De nieuwe tariefstructuur kenmerkt zich door een keuze uit het Piek&Dal-tarief en het Vast&Mobiel-tarief. Het Piek&Dal-tarief is vereenvoudigd met daltijden van 19.00-8.00 uur (vanaf Euro 0,10 of fl. 0,22) en piektijden van 8.00-19.00 uur (vanaf Euro 0,44 of fl. 0,96). Bij het nieuwe Vast&Mobiel-tarief betaalt de gebruiker, ongeacht het tijdstip, een vast tarief voor het bellen naar een mobiele telefoon (Euro 0,35 of fl. 0,77) en een ander lager vast tarief (Euro 0,20 of fl. 0,44) voor het bellen naar een vast toestel. Met het Vast&Mobiel-tarief is Telfort uniek in Nederland.

Bestaande voordelen van Telfort Pak&Bel blijven gehandhaafd. Zo kent Telfort Pak&Bel geen abonnementskosten, aansluitkosten of rekeningen achteraf. Ook niet bij het bellen naar of vanuit het buitenland. Als het beltegoed op is, kan de gebruiker dit via de Girofoon opwaarderen of een nieuwe belkaart kopen. Telfort Pak&Bel is in zijn nieuwe verpakking verkrijgbaar met de Sendo S200 en de Nokia 3310.

Over Telfort
Telfort helpt consumenten en zakelijke klanten bij het vinden van hun weg in de vele nieuwe mogelijkheden op het gebied van mobiele telefonie en mobiele datacommunicatie. Daarvoor maakt Telfort gebruik van de nieuwste technologieën. Zo introduceerde Telfort in 2000 als eerste operator GPRS in Nederland. In de toekomst zal hier ook UMTS bijkomen. Dit alles wordt mogelijk gemaakt door meer dan 1100 enthousiaste medewerkers, die elk voor zich verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van het aanbod aan klanten.

Telfort maakt deel uit van mmO2 plc., voorheen BT Wireless, de mobiele divisie van BT. O2 bereidt zich momenteel voor op een geplande beursgang in november 2001. O2 wordt in Nederland vertegenwoordigd door Telfort, in Engeland door BT Cellnet, in Duitsland door VIAG Interkom, in Ierland door Digifone en op Isle of Man door Manx Telecom. Genie is de mobiele internet divisie van mmO2.

5-10-01

Deel: ' Telfort speelt in op vraag volwassen mobiele telefonie markt '