Telfort persbericht

Telfort 1616 blijft klanten mogelijkheid bieden voordelig te bellen

Telfort verlaagt prijzen internationaal bellen via vaste netwerk

AMSTERDAM, 14 JUNI 1999 - Telfort 1616 verlaagt de tarieven voor het bellen naar een aantal van de meest gebelde landen. Telfort blijft hiermee haar klanten de mogelijkheid bieden om voordelig te bellen naar het buitenland. Daarnaast heeft Telfort een zeer scherpe prijs voor bellen naar een mobiel nummer van slechts 0,50 per minuut. Ook interlokaal bellen met Telfort 1616 kan een grote besparing op de vaste telefoonkosten opleveren. Telfort biedt haar klanten bovendien de mogelijkheid om één maandelijks rekeningoverzicht te ontvangen van zowel de telefoonkosten van vaste telefonie (Telfort 1616) als van de mobiele gesprekskosten (Telfort Pak&Bel met abonnement). Dit maakt bellen via het vaste- en/of mobiele netwerk van Telfort nog makkelijker.

Met dit gecombineerde rekeningoverzicht loopt Telfort voorop ten opzichte van de andere telecomaanbieders. Daar ontvangen klanten die van de mobiele en vaste diensten gebruik maken vaak twee aparte rekeningen. Telfort doet hiermee weer een stap in de richting van de integratie van vaste en mobiele telefonie.

Verlaging internationale tarieven

Belangrijkste wijzigingen in de internationale tarieven zijn de prijsverlagingen voor bellen naar België, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Klanten van Telfort 1616 betalen hiervoor 0,20 per minuut (voorheen 0,30 p/m). Bellen naar Italië en Spanje is in prijs verlaagd van 0,60 per minuut naar 0,30 per minuut.

Voordelig en makkelijk

Bellen via Telfort 1616 betekent voordelig en makkelijk bellen naar interlokale, internationale en mobiele nummers via het vaste telefoonnetwerk. Klanten toetsen 1616 vóór het telefoonnummer dat ze willen bellen en telefoneren dan automatisch via het Telfort netwerk.

Telfort is de telecom joint-venture tussen BT (British Telecom) en de NS (Nederlandse Spoorwegen). Het bedrijf is aanbieder van nationale en internationale telecommunicatiediensten in Nederland aan de zakelijke- en de consumentenmarkt. Momenteel heeft Telfort 1500 medewerkers in dienst. Klanten zijn onder andere ABN AMRO, Shell, Unilever, Akzo Nobel, KPMG, BP en NS.

Deel: ' Telfort verlaagt prijzen internationaal bellen '