Nieuws Gemeente Groningen

Tweemaal Europapark in beeld
10 maart 1999
Er staat veel op stapel in het Europapark. Er moet dan ook veel gebeuren, en de gemeente heeft alvast twee scenario's laten ontwikkelen. Voor belangstellenden staan die de komende weken te kijk. Het Europapark wordt een nieuwe stadswijk in Groningen. Op de locatie van de voormalige Hunzecentrale komen begin volgende eeuw een nieuw NS-station, een kantorenpark, een nieuwe woonbuurt - De Linie - en het nieuwe FC Groningen-stadion plus een groot P+R-terrein.

Er staat dus heel wat op stapel in het Europapark. Om dit jaar tot een goed en haalbaar stedenbouwkundig plan te komen heeft de gemeente alvast twee uitvoerbare scenario's gemaakt. Die kunt u zien in een kleine tentoonstelling in de hal van de dienst RO/EZ, Gedempte Zuiderdiep 98.
Ook zijn drie fantasie-ontwerpen van het stadion te zien, gemaakt door studenten van de School van de Architectuur. De tentoonstelling loopt tot en met 16 april 1999 en is te zien van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur.
Straks gaat het plan een officiële inspraakprocedure volgen. Maar u bent vrij om alvast uw mening te geven. Wilt u meedenken, stuur uw reactie dan voor 16 april a.s. aan de dienst RO/EZ, afd. projecten, postbus 7081, 9701 JB Groningen.

Deel: ' Tentoonstelling Europapark Groningen in beeld '