Gemeente Soest

Nieuwe tentoonstelling in Milieucentrum De Kwekerij Van 9 oktober tot en met 19 december 2001 is in het milieu educatief centrum de Kwekerij de tentoonstelling I.F.O. (Identified Flying Objects) te bezichtigen. De tentoonstelling gaat over het herkennen en onderzoeken van vogels en is tot stand gekomen door samenwerking tussen Natuurmuseum Nijmegen en SOVON (Vogelonderzoek Nederland). Het Milieu Educatief Centrum de Kwekerij (gemeente Soest) heeft voor het organiseren van dit project in Soest, samenwerking gezocht met de Vogelopvang Soest en de vrijwillige weidevogelvereniging De Wulp (IVN-Eemland). In de opgestelde tentoonstelling wordt behalve voor vogels, ook aandacht gevraagd voor het werk van deze organisaties.

Wat is er te zien en te doen?

bullet Technocentrum; computers en CD-spelers maken de bezoeker wegwijs in de wereld van vogels en vogelgeluiden bullet Zwevende vitrines; opgezette vogels, eieren, vogelschedels, nesten en sporen (veren, braakballen)
bullet Chill out-hoek; even bijkomen van al die vogels? Neem plaats en relax met rustgevende sfeerimpressies van vogelgeluiden bullet Proefstation; publiek kan hier deelnemen aan een vogelexamen. bullet Vogelopvang Soest en vrijwillige weidevogelvereniging De Wulp (IVN-Eemland); informatie en beeldmateriaal over het werk van deze organisaties

Waar en wanneer?

Lokatie: M.E.C. de Kwekerij; Molenstraat 157, Soest Openingsdagen: dinsdag, woensdag en donderdag