Datum: 25-5-1999

Bron: Milieudienst regio Eindhoven

Onderwerp: Vogels herkennen en onderzoeken, 13 juni t/m 19 sep 1999

IDENTIFIED FLYING OBJECTS GESIGNALEERD IN HET MILIEU EDUCATIE CENTRUM

Van 13 juni tot en met 19 september 1999 kunnen bezoekers IFO S tegengekomen! De tentoonstelling Identified Flying Objects in het Milieu Educatie Centrum leert bezoekers vanaf ongeveer 10 jaar van alles over vogelherkenning en -onderzoek.

Het Technocentrum vormt het middelpunt van de expositie. Hier staan computers en cd spelers. Bezoekers kunnen er vogelspelletjes spelen en cd roms met informatie raadplegen. Of internetpaginas bekijken van clubs die zich bezighouden met vogelonderzoek. De audioapparatuur maakt het publiek interactief wegwijs in de wereld van de vogelgeluiden.

Naast het herkennen van volgels, komt het onderzoek van SOVON Vogelonderzoek Nederland aan bod. Dit onderoek is ingedeeld in vijf projecten. een voorbeeld is de midwaintertelling; één maal per jaar tellen vrijwilligers alle watervogels. Dit gebeurt in heel Europa op precies dezelfde dag in januari.

De tentoonstelling Identified Objects is tot stand gekomen met steun van de Mondriaan Stichting, het Wereld Natuur Fonds en de Stichting WeTeN.

Deel: ' Tentoonstelling Identified Flying Objects '