Activiteiten XES De Meern per 1 augustus overgenomen:

Tepede Globe wordt nieuwe distributeur Xerox wide format systems

De Meern, 29 juli 1999 ­ Xerox en Xerox Engineering Systems Nederland B.V. (XES) hebben aangekondigd dat met ingang van 1 augustus 1999 alle activiteiten van Xerox Engineering Systems in De Meern worden overgenomen door Tepede Globe BV. De activiteiten worden voortgezet vanuit de Rijswijkse vestiging van Tepede Globe, waar alle XES-medewerkers tevens een vergelijkbare functie krijgen aangeboden. Daarmee wordt Tepede Globe de geautoriseerde distributeur en dienstverlener voor de XES wide format systemen. Tepede Globe zal daarbij worden ondersteund door de wereldwijde distributeursorganisatie XESystems, het Xerox-onderdeel dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling, verkoop en ondersteuning van producten voor de constructie- en ontwerpmarkt. XESystems distribueert haar producten via partners en wederverkopers in de meeste Europese landen, Scandinavië, Azië, het Middenoosten, Afrika en Latijns-Amerika.

Tepede Globe B.V.
Tepede Globe B.V., gevestigd in Rijswijk (ZH), is een van de grootste inkjetmedia converters (snijden, verpakken en etiketteren) ter wereld. In Rijswijk wordt voor eigen verkoop en in opdracht van veel vooraanstaande (OEM) machineproducenten geconverteerd. Tepede voert tevens een breed assortiment apparatuur bestaande uit grootformaat inkjet- en laserprinters, kopieersystemen, scanners en softwarematige oplossingen van bekende merken. Tepede Graphics B.V. is verantwoordelijk voor de export naar inmiddels meer dan 40 landen over de gehele wereld. In totaal realiseerde Tepede in 1998 een omzet van meer dan 60 miljoen gulden. De organisatie telt ruim tweehonderd mensen verdeeld over 11 vestigingen in Europa.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.

_____________

Deel: ' Tepede Globe nieuwe distributeur Xerox wide format systems '