Provincie Drenthe

In brief aan 18-jarige Drenten
Ter Beek roept jongeren op te stemmen

Assen, 12 februari 1999
Persberichtnummer 99-031

Commissaris van de Koningin Relus ter Beek stuurt 18-jarigen in Drenthe een brief, waarin hij hen oproept om op 3 maart a.s. naar de stembus te gaan voor de provinciale staten-verkiezingen. In zijn brief geeft Ter Beek argumenten waarom het ook voor jongeren belangrijk is om hun stem uit te brengen. Daarnaast wijst hij hen op de vele mogelijkheden die er zijn om in de komende tijd nader kennis te maken met de Drentse politiek: het open huis op zaterdag 20 februari a.s. met de verkiezingsmarkt en het jongerendebat, de provinciale homepage op internet en de stemwijzer.

De Drentse commissaris wijst in zijn brief op de invloed die jongeren kunnen uitoefenen door te gaan stemmen op een partij die het meest aansluit bij hun eigen opvattingen. "Het provinciaal bestuur van Drenthe neemt veel besluiten die de burger direct raken, dus ook jou als jongere," aldus Ter Beek.

Jongeren die op de hoogte willen raken van wat er speelt in de provinciale politiek krijgen daar de komende weken volop gelegenheid voor. Op zaterdag 20 februari a.s. staan de acht partijen die deelnemen aan de verkiezingen in Drenthe tijdens het open huis op een verkiezingsmarkt. Diezelfde dag is er van 12.30 tot 14.00 uur op initiatief van de
Jongerenraad Drenthe een jongerendebat onder leiding van Studio Sport-verslaggever Evert ten Napel.
Bovendien staat er veel informatie over de Drentse politiek op internetsite www.drenthe.nl, o.a. de stemwijzer, een 'computerspelletje' waarbij de gebruiker door zijn/haar mening te geven over stellingen een stemadvies krijgt. Voor wie geen internet heeft, is bij de provincie een gratis diskette beschikbaar waarop deze stemwijzer staat.

Deel: ' Ter Beek roept jongeren Drenthe op te stemmen '