VVD

"Liberaal zijn betekent de verantwoordelijkheid nemen om zelf te kiezen."

Erica Terpstra (VVD): "Jongeren hebben de toekomst in eigen handen"

VVD Kamerlid en voormalig staatssecretaris van VWS, Erica Terpstra spreekt jongeren, die onlangs 18 zijn geworden, aan op de verantwoordelijkheden die dat met zich meebrengt. Dat zegt Terpstra op een VVD-bijeenkomst in het Rotterdamse Maastheater.

Allereerst wijst zij op de brief die de jongeren binnenkort krijgen over de Wet op de Orgaandonatie. Terpstra vindt het goed dat jongeren zelf de keuze kunnen maken over zo'n gewichtig onderwerp. "Liberaal zijn betekent de verantwoordelijkheid nemen om zelf te kiezen."

Ook spoort Terpstra jongeren aan om op 3 maart aanstaande te gaan stemmen. "Dat is een voorrecht dat moet worden benut. Zij kunnen zo directe invloed uitoefenen op hun provinciale bestuur." In tegenstelling tot wat minister Peper onlangs stelde is zij ervan overtuigd dat deze bestuurslaag wel degelijk van belang is. Als oud-statenlid voor de provincie Utrecht benadrukte Terpstra dat deze verkiezingen niet alleen van belang zijn voor de eigen regio maar ook voor het landelijk bestuur aangezien indirect de zetelverdeling in de Eerste Kamer wordt beïnvloed.

Zoekwoorden:

Deel: ' Terpstra "Jongeren hebben de toekomst in eigen handen" '