Textiele trends op de Handwerkbeurs

RIJSWIJK, 20140924 -- Van donderdag 2 oktober tot en met zaterdag 4 oktober 2014 vindt de Handwerkbeurs plaats in de Broodfabriek in Rijswijk. De Handwerkbeurs is één van de grootste creatieve textielbeurzen in de Benelux. Exposanten en bezoekers uit binnen- en buitenland komen naar Rijswijk want het is een groot feest voor liefhebbers van textiele handwerken. Terwijl veel handwerkwinkels stilaan verdwijnen kan men op deze beurs terecht voor alle denkbare textiele materialen bij de meer dan 100 verkoopstands. Daarnaast is er een uitgebreid aanbod van workshops, o.a. op het gebied van vilten, borduren, quilten, breien, haken, verven, spinnen en weven.

Het bedrijf ‘Colours of Life’ organiseert een  Techniekplein  waar diverse traditionele technieken en hun toepassingen te zien zijn.  Naast de demonstraties en de vele handgemaakte items die te zien zijn, kunt u ook zelf aan de slag. Een greep uit het aanbod is bijvoorbeeld Gerrit Rog  uit Scheveningen die  bezoekers het boeten van netten  gaat leren. Kunstenares Wilma  Veen laat zien hoe je haakwerk, of een andere textiele techniek kunt gebruiken in een kunstobject en schilderijen.
Ook de hekken met kantklos- en borduurwerk van Lace Fence, architectual fabric, zijn te zien op de beurs.

Een hedendaagse en zeer bekende ontwerpster en docent is Wieke van Keulen. De organisatie heeft haar bereid gevonden om workshops te geven in de breitechniek Fair Isle. Wieke is alle dagen aanwezig om les  te geven en te demonstreren.
Daarnaast zijn er nog workshops in de Japanse borduurtechniek Temari, kralentasjes breien of haken en werken met viltballetjes. Op zaterdag zijn er ook diverse workshops voor kinderen.

Het zelf maken van kleding wordt weer steeds populairder waardoor er veel interesse is voor naaimachines.  Bernina en Brother zijn met hun nieuwste machines  op de beurs aanwezig. Zij staan  voor u klaar voor het geven van adviezen bij de aanschaf van een goede machine. De Amann Group Mettler heeft  een leuke actie georganiseerd waarbij bezoekers korting krijgen op naaigarens en ook nog eens een prachtige garenbox  kunnen winnen.

Uiteraard is het zeer uitgebreide programma op de website na te lezen.

Handwerkbeurs
2 tot en met 4 oktober 2014 in de Broodfabriek te Rijswijk