The Concours Group van start in de Benelux
Luc Marolt wordt Regional Director Benelux

Hoofddorp, september 1999 - The Concours Group opent een kantoor in de Benelux. Het bedrijf, met bestaande vestigingen in de VS en Europa, is actief op het vlak van onderzoek, opleiding en consulting op topniveau rond belangrijke managementthema's.
"De klassieke consulting zal in de toekomst bijna volledig verdwijnen omdat er steeds vaker beroep zal worden gedaan op nieuwe vormen van outsourcing en co-sourcing. Bedrijfsleiders zullen 'inspiratie' opdoen bij topconsultants voor het nemen van de cruciale beslissingen zoals het aanpassen van hun strategie en beleid aan nieuwe manieren van zakendoen (bijvoorbeeld e-business). Wij willen de topmanagers naast een soort 'beweeglijkheid' ook een vermogen tot innoveren aanleren. Dit moet hen in staat stellen een steviger concurrentiepositie in te nemen", legt Luc Marolt - die het Beneluxkantoor zal leiden - uit.

The Concours Group werd in 1996 in de VS opgericht en opende in 1998 haar eerste kantoor in Europa. Het bedrijf richt zich voornamelijk op senior executives van grote bedrijven (business managers, IS-managers, HR-managers enzovoort). The Concours Group reikt hen een snelle en efficiënte manier aan om zich cruciale managementthema's eigen te maken en om de mogelijkheden van technologie om te zetten in concrete bedrijfsvoordelen. Via haar geïntegreerde aanpak op het vlak van onderzoek, managementopleiding en consulting wil het bedrijf toekomstige 'best practices' uitwerken.

De onderzoeksactiviteiten spitsen zich toe op een aantal thema's die worden uitgewerkt tijdens de "Re.sults Projects". Dit is een unieke vorm van "samenwerkende" research die zeer snel antwoorden biedt op een aantal cruciale bedrijfs- en technologische managementthema's. Elk project brengt een aantal senior consultants, experts en bedrijven samen en levert na 90 dagen een actie-georiënteerd rapport op.

Voorbeelden van recente en geplande projecten zijn: q Implementatie van bedrijfssystemen;
q Business scorecard voor de IT-organisatie (waar staat het bedrijf?); q Beheer van klantenkennis;
q Do's en don't's van Internet Commerce;
q Knowledge Management.

Deze projecten worden aangekondigd op de website van The Concours Group (www.concoursgroup.com). Bedrijven kunnen zich op de site inschrijven. Vervolgens wordt een workshop georganiseerd waarbij deelnemers elkaar ontmoeten en de voorgestelde agenda en scope van het project kunnen vervolledigen en aanpassen. Daarna volgen ongeveer 60 dagen research waarbij experts, consultants en researchers informatie verzamelen over het onderwerp. Informatie hierover komt op een afgezonderd en beveiligd deel van de website en klanten kunnen hierop commentaar leveren. Na ongeveer 75 dagen wordt een voorlopig rapport opgesteld en komen de leden samen om dit te bespreken. Vervolgens wordt een definitief rapport aangemaakt en op het 'privé-deel' van de website toegankelijk gemaakt voor alle leden.

Op het vlak van opleiding wil The Concours Group ervaring en kennis (onder andere opgedaan tijdens Re.sults projecten) die relevant zijn voor senior bedrijfsmanagers doorgeven aan klanten. Klanten worden geholpen bij het vertalen van ideeën naar acties in het kader van de specifieke bedrijfs-, culturele en industriële context. Hiervoor worden conferenties georganiseerd waarbij experts uit de respectievelijke gebieden hun visie uiteenzetten.

Tenslotte is er consulting. Senior consultants geven advies aan klanten bij het omzetten van de theoretische kennis naar een concreet actieprogramma dat bijdraagt aan de door de klant gewenste bedrijfsresultaten. Uiteraard wordt hiervoor gebruikgemaakt van de kennis verworven tijdens de onderzoeks- en opleidingsfase.

Klanten kunnen een jaarlijkse fee betalen en zijn hierdoor welkom op alle onderdelen van het programma. Ze kunnen zich ook afzonderlijk inschrijven voor bijvoorbeeld één van de Re.sults projecten.

Wereldwijd telt The Concours Group ongeveer 300 klanten waaronder 3Com, Harley-Davidson, Johnson & Johnson, Lucent Technologies, ING, Procter & Gamble, United Airlines en Xerox. The Concours Group realiseerde in 1998 wereldwijd een omzet van ongeveer 20 miljoen dollar en heeft 150 mensen in dienst. In Europa zijn dat er een dertigtal. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Londen, de Amerikaanse hoofdvestiging bevindt zich in Kingwood, Texas.

Luc Marolt wordt Regional Director Benelux. Hij was tot voor kort verantwoordelijk voor de CSC Index Research Services. Voorheen deed hij ervaring op bij Coopers & Lybrand, Arthur Andersen en IBM.

The Concours Group Benelux. Polarisavenue 53, 2132 JH Hoofddorp, telefoon: 023-5685711. Voor meer info over The Concours Group : www.concoursgroup.com

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie of foto: Pb0199 Influx PR - Jakob Brons, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, Fax: 055 - 3602661, e-mail: PRInflux@cs.com

Deel: ' The Concours Group opent kantoor in Benelux '