Amsterdam, 6 januari 1999

THE MONSTER BOARD EN ONLINE CAREER CENTER BUNDELEN KRACHTEN

Wereldwijd solliciteren op 145.000 vacatures via

www.monster.com

De site van The Monster Board, marktleider op het gebied van carrière-sites, ging deze week samen met die van The Online Career Center, de nummer drie op dit gebied. De combinatie van deze twee supermachten op het gebied van solliciteren op het Internet zorgt ervoor dat er nu op de grootste carrière-site ter wereld 145.000 vacatures en 500.000 cv's staan. Solliciteren via Internet is hard op weg de nieuwe standaard te worden voor het vinden van een goede baan. Zo kan de nieuwe site www.monster.com rekenen op 5 miljoen bezoekers per maand en bij de top 100 van Amerikaanse bedrijven is The Monster Board een vast onderdeel van de wervingsstrategie.

Volgens Jeff Taylor, 'bedenker' van het idee van de carrière-site en oprichter van The Monster Board ligt de toekomst in het wereldwijd solliciteren. Een baan in Barcelona of Boston ligt dan net zo binnen handbereik als een baan in Zoetermeer of Zutphen. Op 14 januari geeft CEO Taylor zijn visie op de toekomst.

The Monster Board Nederland (www.monsterboard.nl) viert dan het éénjarig bestaan in de Escape te Amsterdam.

Het van oorsprong Amerikaanse bedrijf The Monster Board is de grootste carrière-site op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken 5 miljoen mensen wereldwijd de site. De internationale database omvat meer dan 500.000 cv's en meer dan 145.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via The Monster Board. Eén op de vier sollicitaties via The Monster Board leidt daadwerkelijk tot een baan.

######

Deel: ' The Monster Board en Online Career Center bundelen krachten '