Amsterdam, 7 mei 1999

The Monster Board wint twee Zilveren Spin Awards voor Internet-advertentie

Vakjury en publiek kiezen voor Monsterboard-banner

Carrière-website The Monster Board heeft twee Zilveren Spin Awards gewonnen voor de beste advertentie op Internet, ook wel banner genoemd. In navolging van de Lampen voor reclame en vormgeving in traditionele media zijn de Spin Awards de erkende prijzen voor internet advertising. De eerste prijs voor de beste banner is de Zilveren Spin, die The Monster Board gisteravond in Escape Amsterdam twee maal in de wacht sleepte. Zowel de vakjury als de publieksjury vond de Monsterboard-banner het beste. In deze categorie waren verder Intermediair en Stichting Donorregistratie genomineerd.

De motivatie van de vakjury voor het toekennen van de prijs aan The Monster Board luidde: “Deze banner maakt effectief gebruik van de mogelijkheden die Internet biedt. Reeds in de banner kan de keuze voor een functie worden gemaakt. Helaas zijn er nog steeds te weinig van dit soort interactieve HTML-banners. De banner levert een positieve bijdrage aan de Nederlandse Internet-reclame doordat hij innovatief, functioneel en doelgericht is. De afzender van de uiting is bovendien goed herkenbaar doordat het monster van The Monster Board prominent in de banner aanwezig is.”

De van oorsprong Amerikaanse organisatie Monster.com is het moederbedrijf van het grootste carrièrenetwerk op het World Wide Web. Maandelijks bezoeken ongeveer 5 miljoen mensen wereldwijd de site. De internationale database omvat meer dan 1 miljoen cv’s en meer dan 180.000 vacatures. Wereldwijd werven nu 80.000 bedrijven personeel via een van de Monstersites. Eén op de vier sollicitaties via The Monster Board leidt daadwerkelijk tot een baan.

Noot aan de redactie:

Een onafhankelijke vakjury van tien Internet Advertising professionals

bestaande uit: Roderick den Daas (Mediaresultant), Lidia Moret (ABN-AMRO),

Koen Verhagen (B.One), Bas Moesman (Advalue), Ashu Mathura (MVLG), Marlies

Nijs (Interpay Nederland), Toon Branbergen (Change The Script), Emile van

den Berg (Media Exposure), Allard Frederiks (Adformatie) en Gerald Smith

(IPAN) hebben de inzendingen zowel op interactiviteit, creativiteit en

effectiviteit als op de toelichting van de inzender beoordeeld.

Voor de publieksprijs kon iedereen stemmen via Internet op de website van

Internet Advertising (http://www.internetadvertising.nl/).

Voor meer informatie en beeldmateriaal:

Martijn van den Heuvel

The Monster Board Netherlands