Ilse 't Hoofd
T: +31 (0) 35 - 6555 603
F: +31 (0) 35 - 6555 725

The wedding singer
Romantiek hangt in de lucht met canal+

Op maandagavond 14 februari 2000 a.s. 20.30 uur gaat de film 'The Wedding Singer' op CANAL+1 in première.

Tegen het decor van de sprankelende jaren '80 ontvouwt zich een romantische liefde die weliswaar zo uit de Bouquet-reeks afkomstig is, maar in deze vorm bijzonder veel kijkplezier oplevert.

Robbie Hart is een zanger die met veel flair de hits van de jaren '80 ten gehore brengt op bruiloften en partijen. Robbie is geen grote ster en zal het ook nooit worden, maar hij is goed in wat hij doet: hij is het zonnetje op elk feest, zegt altijd precies de goede dingen en weet altijd feilloos de stemming erin te brengen. Met zijn aanstekelijke enthousiasme en levensvreugde weet hij ieders bruiloft tot een succes te maken... behalve die van hemzelf. Erger nog, zijn aanstaande echtgenote dumpt hem op het allerlaatste moment en laat hem bij het altaar voor aap staan! De ontreddering bij Robbie is groot, maar gelukkig ontmoet hij de aantrekkelijke serveerster Julia. Ook Julia blijkt op het punt te staan met precies de verkeerde partner te trouwen. Dus waarom zouden Robbie en Julia niet -letterlijk- de handen ineenslaan? De liefde lijkt voor hen uitgevonden!

In de hoofdrollen: Adam Sandler als Robbie hart, Drew Marrymore als Julia Sullivan en Christine Taylor als Holly. Rockster Billy Idol is te zien in een bijrol. De regie is in handen van Frank Coraci.

Note: een aanrader is de soundtrack met vele hits van superbands uit de jaren '80, van Kajagoogoo tot The Thompson Twins.

Tip: aansluitend zendt CANAL+1 de documentaire 'Falling for a star' uit. In deze documentaire zie je 'gewone' mensen die een relatie hebben met een superster. Net zoiets als het verhaal van de film 'Notting Hill', maar dan in het echt. Daarnaast diverse korte filmpjes die te maken hebben met romantiek.

Deel: ' 'The wedding singer' op CANAL+ '