Thomson versnelt ontwikkeling van geavanceerde televisieproducten dankzij Celerra File Server-opslagsysteem van EMC

Celerra van EMC biedt technici bij Thomson eenvoudige toegang tot bedrijfskritische gegevens

Nieuwegein, 4 januari 1999 - Thomson Consumer Electronics heeft EMC's Celerra File Server geïmplementeerd om de downtime van haar computersysteem te elimineren en de beheersbaarheid van haar netwerk file services te verbeteren. Deze services zijn noodzakelijk om technici gedeelde toegang te bieden tot bedrijfskritische informatie, zodat zij sneller en tegen lagere kosten home entertainment-producten kunnen ontwikkelen. De Celerra netwerkoplossing bestaat uit EMC's Symmetrix Enterprise Storage-systemen, Network File System (NFS) software en state-of-the-art producten voor informatiebeheer.

Thomson gebruikt EMC's Celerra File Servers om gegevenstoegang te bieden aan in totaal 150 werkstations van Hewlett-Packard, Sun en Silicon Graphics, die draaien onder UNIX. Celerra wordt tevens ingezet ten behoeve van applicaties voor 'computer-aided design' (CAD), die gebaseerd zijn op Windows NT. Thomson heeft verder zes Symmetrix Enterprise Storage-systemen in gebruik voor haar op mainframes gebaseerde voorraadbeheerssystemen.

Onder de merknamen RCA, GE en ProScan verkoopt Thomson in de Verenigde Staten televisies en videorecorders. In deze markt zijn de marges klein en is de concurrentie hevig. "Met Celerra van EMC zijn we tegen de concurrentie opgewassen, doordat onze technici snel en op uniforme wijze toegang hebben tot onze bedrijfsgegevens," verklaart Charles Brombaugh, Manager Design Automation bij Thomson. "Dat betekent dat we sneller, efficiënter en succesvoller kunnen zijn in het ontwikkelen van nieuwe producten."

"Het is mijn belangrijkste taak om ervoor te zorgen dat essentiële gegevens voor de ontwikkeling van producten 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar zijn voor onze technici," zegt Jeffery Taylor, senior gegevens kunnen de technici, die vaak 's nachts en in het weekeinde werken, hun taken niet uitvoeren. Als dit gebeurt, verliezen we niet alleen $
750.000 per dag, maar raken we ook onze voorsprong kwijt bij het op de markt brengen van nieuwe producten. Vroeger was ik de hele week bezig om te voorkomen dat onze file server down zou gaan. Dankzij Celerra hebben onze technici meer tijd om producten te ontwerpen en ik kan me pro-actief richten op het ontwikkelen van nieuwe oplossingen." Thomson heeft Celerra's geavanceerde beheertools geïmplementeerd om de volumes voor Network File System (NFS)-gegevens met zich meebrengt. "Vanaf het moment dat Celerra werd geïmplementeerd, hadden we voor de NFS-omgeving nog maar een derde nodig van de IT-staf, ondanks het feit dat de opgeslagen gegevens met een factor tien toenamen," aldus Brombaugh.

"Omdat gegevens met Celerra centraal worden opgeslagen, is het veel eenvoudiger om back-ups te maken in vergelijking met de oude situatie, waarin back-ups en restores afzonderlijk moesten plaatsvinden op honderden computers," legt Brombaugh uit. "Onze gegevens zijn hierdoor beter beschermd en we kunnen nu de back-ups bovendien consistenter en frequenter uitvoeren. Ook is de kans kleiner dat iemand per ongeluk belangrijke projectbestanden vernietigt, wat zou leiden tot het verlies van maanden werk."

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1997 een omzet van $2,94 miljard en een winst van $539 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op http://www.emc.com/.

Deel: ' Thomson versnelt ontwikkeling televisieproducten '