Thuisbezorgd.nl voegt Pizza.fr toe aan haar mandje

UTRECHT, 20120801 -- De Nederlandse eten-bestelsite Thuisbezorgd.nl heeft het Franse premium domein Pizza.fr overgenomen. Het bedrijf ziet Frankrijk als een belangrijk land voor haar Europese uitbreiding. Met de aankoop van Pizza.fr hoopt Thuisbezorgd.nl de marktpositie in Frankrijk flink te verstevigen. Per vandaag kunnen Franse consumenten terecht op Pizza.fr om pizza te bestellen, maar ook voor bijvoorbeeld Chinees, Mediterraans of andere gerechten.

Directeur Jitse Groen: “Frankrijk is als top 3 economie van Europa een erg belangrijke markt voor ons. De Fransen bestellen weliswaar relatief gezien nog minder eten dan bijvoorbeeld de Nederlanders of Britten, maar de trend is duidelijk opwaarts. Naast Nederland, België, Oostenrijk, Duitsland en Engeland is ook Frankrijk voor ons nu in een belangrijke fase gekomen”. Voor de overname betaalde Thuisbezorgd.nl een “aanzienlijk bedrag”. Pizza.fr is dan ook de op één na duurste Franse domeinnaam ooit verkocht. Het bedrijf kocht eerder al Pizza.co.uk om de Engelse markt te bedienen en timmert Europees onder de naam Takeaway.com fors aan de weg. In Nederland, Duitsland en Belgie zendt het dagelijks TV-spots uit op de nationale zenders.

Pizza

Frankrijk is Europees kampioen pizza eten, zelfs vóór de Italianen. Er zijn 13.000 pizzeria’s, overigens niet allemaal met bezorging. De markt is echter groot: 84% van de Fransen bestelt wel eens een pizza. Er worden volgens een onderzoek uit 2010 circa 1,2 Miljard pizza’s per jaar gegeten.

Takeaway.com

Na de overname van Restoexpress.fr in 2011 door Thuisbezorgd.nl ging het bedrijf in Frankrijk verder onder de naam Takeaway.com. Met de nieuwe domeinnaam hoopt de site beter te kunnen inspelen op de lokale Franse behoeftes. Directeur Groen: “Helaas bleek de oude naam Takeaway.com niet geschikt voor de Fransen. Men had vaak problemen met de uitspraak”.

ThuisbezorgdNL

Deel: ' Thuisbezorgd.nl voegt Pizza.fr toe aan haar mandje '