Ingezonden persbericht

TIBCO SOFTWARE VERSNELT KPN S ADSL UITROL

TIBCO s integratie-infrastructuur zorgt voor een soepele, efficiënte en op maat gemaakte samenwerking met xSP community

7 mei 2002 - TIBCO Software Inc. heeft vandaag aangekondigd dat het Customer Care Systeem, dat werd ontwikkeld voor het bestellen van KPN Telecom's nieuwe dienst 'Epacity for xSP's', volledig operationeel is. Door haar kernprocessen gedeeltelijk op het TIBCO platform te baseren, zorgt het Customer Care Systeem voor een snelle aansluiting van xDSL in Nederland. Het TIBCO platform is samengesteld uit de TIBCO ActiveEnterprise® suite voor Enterprise Application Integration (EAI), Business Process Management (BPM) suite en TIBCO ActiveExchange® suite voor Business-to-Business (B2B) integratie.

KPN heeft al haar operationele ondersteuningssystemen samengebracht in de TIBCO integratie-infrastructuur. Deze systemen verzorgen onder andere billing, voorraadbeheer, storingsafhandeling, ordering en customer care. Het resultaat is een volledig geïntegreerde en geautomatiseerde omgeving, waarmee KPN haar reactiesnelheden kan optimaliseren en de beste CRM methodes kan toepassen.

De oplossing zal worden gebruikt om KPN's nieuwe breedbanddienst 'Epacity for xSP's' te ondersteunen waarmee Internet Service Providers (ISP's) en Application Service Providers (ASP's) hun zakelijke klanten tegen een vaste prijs hoogwaardige 'always on' verbindingen kunnen bieden. TIBCO ActiveEnterprise en TIBCO ActiveExchange zorgen ervoor dat alle aspecten van de dienst soepel zullen verlopen, van de eerste bestelling tot aan de levering, ondersteuning, betaling en het voldoen aan service level overeenkomsten.

"Met breedband betreedt het internetgebruik een nieuw tijdperk van rijke inhoud en geavanceerde diensten," zei Huub Zabel, program manager innovations Epacity van KPN Telecom. "Ons voornaamste doel is de behoeften van onze klanten te vervullen. Door onze ondersteuningssystemen binnen de TIBCO omgeving te integreren, kunnen we niet alleen onze klanten een stuk sneller helpen maar garanderen we ook dat alles wat we leveren afgestemd is op hun behoeften."

"KPN had een snelle, flexibele en schaalbare oplossing nodig die paste bij haar veranderende e-business behoeften. Aangezien ons platform op dit gebied uitblinkt, was het voor KPN al snel duidelijk dat wij de juiste partij waren," zei Erik Hansen, president EMEA van TIBCO. "TIBCO's technologie biedt KPN de mogelijkheid nieuwe diensten sneller en eenvoudiger te implementeren en direct op klantverzoeken te reageren. Kortom, het heeft nu oplossingen voor operationele ondersteuning, CRM en business intelligence gecombineerd in één enkele, naadloos geïntegreerde oplossing."

(367 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over KPN
KPN is een telecommunicatiebedrijf dat zowel particuliere als zakelijke klanten een breed scala aan innovatieve diensten biedt. KPN richt zich binnen drie landen op drie kernactiviteiten: vaste netdiensten, mobiele en IP/data in Nederland, België en Duitsland. Breedband is het sleutelwoord bij alle dienstcategorieën. Data/IP, een KPN divisie, biedt een grote variatie ICT diensten. Het verkoopt de IP/data diensten van KPNQwest en Infonet in Nederland. KPN België doet hetzelfde in België.

KPN heeft verschillende netwerken in Nederland aangelegd om de groeiende stroom dataverkeer efficiënt te verwerken. De netwerken gebruiken de beschikbare capaciteit op KPN's Lambda fiber-optic netwerk. KPN verwacht dit netwerk te gebruiken bij het op de markt brengen van een betrouwbare reeks concurrerend geprijsde breedbanddiensten en andere hoogwaardige op IP gebaseerde diensten. KPN heeft een reeks nieuwe breedbanddiensten geïntroduceerd om aan carriers, die een zeer grote transportcapaciteit nodig hebben voor dataverkeer tussen steden, een golflengte te bieden van 2.5 Gbps of 10 Gbps.

Over TIBCO Software Inc.
TIBCO Software Inc. (Nasdaq: TIBX) is een toonaangevende leverancier van totale business integratie-oplossingen die bedrijven van infrastructuursoftware voorziet, waarmee ze hun bedrijfssystemen naadloos en in real-time kunnen integreren. De TIBCO technologie werd in eerste instantie gebruikt om Wall Street te digitaliseren en is vervolgens door verschillende industrieën overgenomen waaronder financiële dienstverlening, telecommunicatie, elektronische handel, transport en logistiek, productie en energie. TIBCO's wereldwijde klantenbestand omvat 1400 klanten zoals NEC, Dynegy, BP, eBay, US Bank, The Limited, Delta Air Lines, Philips, AT&T, Pirelli, Yahoo!, Cisco Systems en in de Benelux klanten als Proximus, KPN, Philips, Belgacom en Interbrew. Het hoofdkantoor van TIBCO is gevestigd in Palo Alto, Californië. Voor meer informatie kunt u een bezoek brengen aan de website: www.tibco.com

TIBCO, the TIBCO logo, The Power of Now, TIBCO Software en TIBCO ActiveEnterprise trademarks or registered trademarks of TIBCO Software Inc. in the United States and/or other countries. All other product and company names and marks mentioned in this document are the property of their respective owners and are mentioned for identification purposes only.

# # #

Legal Notice Regarding Forward-Looking Statements: This release contains forward-looking statements regarding TIBCO's business, customers, markets served or other factors including the ability of products to meet customers expectations, needs, or perform as described that may affect future earnings or financial results. Our actual results could differ materially from such forward-looking statements. Reasons for why actual results could differ materially include if the products are unable to successfully meet customers expectations, needs, or perform as described. Additional information concerning factors that could cause our actual results to differ materially from those contained in the forward-looking statements can be found in TIBCO Software's filings with the Securities and Exchange Commission ("SEC"), including but not limited to its most recent reports on Forms 10-Q and 10-K filed with the SEC on April 2, 2002 and January 30, 2002, respectively, which identify important risk factors that could cause actual results to differ from those contained in the forward-looking statements including limited independent operating history, history of losses, unpredictability of future revenue, dependence on a limited number of customers, relationship with Reuters Group PLC, rapid technological and market changes, risks associated with infrastructure software and volatility of stock price. Copies of filings made with the SEC are available through the SEC's electronic data gather analysis and retrieval system (EDGAR) at www.sec.gov. TIBCO assumes no obligation to update the forward-looking statements included in this document.

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Gaetano Martinolaan 95