Beers Bedrijfsauto

Tielbeke en Beers nemen gezamenlijk nieuwe werkplaats in gebruik

02/11/2001
Op 1 oktober jl. hebben Tielbeke Transport en Beers Bedrijfsauto b.v. gezamenlijk de nieuwe werkplaats in Lemelerveld in gebruik genomen. Voor Beers Bedrijfsauto, de verkoop en service-organisatie voor Scania bedrijfsauto's, betekent dit de 36e eigen vestiging in Nederland. In resp. Waddinxveen en Nijmegen zijn op dit ogenblik de 37e en de 38e in aanbouw. Met de ingebruikname van de werkplaats te Lemelerveld neemt Beers alle onderhoudswerkzaamheden aan de vrachtauto's van Tielbeke over. Het onderhoud van de opleggers, kranen en kooiapen blijft Tielbeke in eigen beheer uitvoeren.

De nieuwe vestiging voldoet aan alle milieu-eisen en is voorzien van alle faciliteiten die heden ten dage aan een moderne werkplaats worden gesteld. Zo zijn er naast de benodigde ruimte voor de kantoren en magazijn vijf werkpoorten waarvan er drie zijn voorzien van een werkput die onderling met elkaar zijn verbonden. Verder is de werkplaats voorzien van een ondergrondse olie-opslag. Ook voor de APK zijn er de nodige voorzieningen zoals een remmentestbank voorhanden. De nieuwe werkplaats zal als volwaardige vestiging in het netwerk van Beers worden opgenomen en als zodanig ook onderhouds- en reparatiewerkzaamheden voor andere transportondernemingen uitvoeren.

De activiteiten van Tielbeke zijn onder te verdelen in drie specialiteiten: groupage (Benelux, Duitsland en Scandinavië), bouwmaterialenvervoer en overige logistieke dienstverlening. Door participatie in diverse samenwerkingsverbanden, waaronder Teamtrans (voor benelux) en ILN (West-Europa), beschikt Tielbeke over nationale en internationale netwerken voor stukgoedszendingen. Door een toenemende frequentie en een afnemende omvang van zendingen zijn dergelijke fijnmazige distributienetwerken onontbeerlijk voor bedrijven met een schaalgrootte als Tielbeke.

Deel: ' Tielbeke en Beers nemen nieuwe werkplaats in gebruik '