Gemeente Zaanstad

De Leeuw-mavo in Krommenie biedt tijdelijk onderdak aan de Regenboog-kinderen

In het afgelopen weekend is er brand geweest in basisschool De Regenboog in Assendelft. Vier lokalen kunne 3 tot 4 maanden niet worden gebruikt. Het schoolbestuur en de gemeente hebben samen gezocht naar een tijdelijke locatie, waar de kinderen les kunnen krijgen gedurende de periode van het opknappen van de lokalen. De oplossing voor het probleem is gevonden: De Leeuw-mavo in Krommenie biedt sinds gisteren onderkdak aan de kinderen van De Regenboog. Over de situatie worden de omwonenden middels een brief geinformeerd.

De basisschookkinderen worden dagelijks per bus vanuit Assendelft naar de Leeuw-mavo gebracht. Er zal getracht wroden de mogelijke overlast van de aankomende en vertrekkende bussen tot een minimum te beperken. In het leegstaande gebouw van het voormalige De Leeuw-mavo aan de Jupiterstraat komt ook ruimte beschikbaar voor de Opvanggroep Voortgezet Onderwijs Zaanstad. Dit werd al in december vorig jaar bekendgemaakt, maar door leveringsproblemen van het schoolmeubilair kan de Opvanggroep pas 23 februari zijn intrek in het gebouw nemen. De gemeente, bestuur van de Regenboog en de Opvanggroep hebben afspraken gemaakt over het gezamenlijke gebruik van het gebouw.

Zaanstad, 11 februari 2000

Deel: ' Tijdelijk onderdak Regenboog-kinderen Zaanstad '