Bloemenbureau Holland

Persberichten - 2000

01-02-2000

Special bij tijdschrift Wohnidee:
Inspirerende promotie voor kamerplanten in Duitsland

Leiden - Het februarinummer van het populaire Duitse maandblad Wohnidee is deze maand uitgebreid met een kamerplantenspecial. Bloemenbureau Holland ondersteunde de realisatie van dit zestien pagina's tellende kamerplantenboekje, dat een oplage van ruim 350.000 exemplaren heeft.

In de special worden kamerplanten via kleurrijke sfeerbeelden gepositioneerd als onmisbare onderdelen van het interieur. Dit is ook de rode draad in de Duitse promotiecampagne ''Grünpflanzen Ganz meine Welt' van het Bloemenbureau. Naast de voorbeeldsferen en toepassingen van planten, zijn ook verzorgingstips opgenomen. Bloemenbureau Holland haakt met de special in op de groeiende belangstelling onder Duitse consumenten voor de mogelijkheden van kamerplanten. Vorig najaar steeg de verkoop van het blad Lisa met dertig procent bij een vergelijkbare actie met een special over kamerplanten.

Ketenbetrokkenheid
De kamerplantenspecial van Wohnidee is eerder meegezonden met de Duitse editie van de Holland Flower van Bloemenbureau Holland. Bovendien is tijdens presentaties aan de uitgave aandacht besteed. Alle exporteurs op Duitsland hebben een mailing ontvangen waarin de special is aangekondigd. Veel exporteurs hebben naar aanleiding van deze mailing exemplaren van de special opgevraagd om extra onder hun klanten te verspreiden. De verschillende schakels in de keten kunnen dankzij de informatie over de special van Wohnidee met hun inkoop en aanbiedingen inspelen op de inspirerende voorbeeldsferen

Terug naar Persberichtenlijst

Deel: ' Tijdschrift Wohnidee promotie kamerplanten in Duitsland '