Gemeente Tilburg

15-2-2000

Tilburg handhaaft combi-regeling bij wedstrijd Feyenoord-Willem II

Burgemeester Stekelenburg wil op zondag 20 februari a.s. vast houden aan de naleving van de buscombiregeling voor de supporters van Feyenoord bij de wedstrijd tegen Willem II. Dit betekent dat mensen die zonder geldig plaatsbewijs en zonder gebruikmaking van de volledige combiregeling in Tilburg aankomen, de toegang tot het stadion wordt geweigerd. Tilburg is wel bereid de voetbalsupporters van Feyenoord die gebruik maken van de combiregeling, de gelegenheid te bieden hun mening vrijelijk te uiten en daartoe met de supportersvereniging van Feyenoord in overleg treden. Het blokkeren van kruispunten of het anderszins hinderen van het verkeer door Feyenoord-supporters of supporters van andere voetbalclubs wordt niet getolereerd. De politie zal strikt optreden als zich situaties voordoen of dreigen voor te doen die de openbare orde en veiligheid aantasten.
Als de wedstrijd op 20 februari zonder problemen verloopt wil Tilburg de verplichting op de buscombiregeling voor Feyenoord voor het komend jaar heroverwegen.

Stekelenburg heeft dit vandaag schriftelijk laten weten aan de supportersvereniging van Feyenoord, de burgemeester van Rotterdam, de KNVB, aangesloten leden van de BOVS en de betreffende voetbalclubs, de Tilburgse en Rotterdamse politie, het Openbaar Ministerie in Breda en Willem II.

Deel: ' Tilburg handhaaft combi-regeling bij Feyenoord-Willem II '